گروه بورس- سیمان هرمزگان دلایل تغییر پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال خود را از مبلغ یک‌هزار و ۵۳۲ریال به یک‌هزار و ۵۸۸ریال اعلام کرد.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان هرمزگان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آبان ۸۸ را با ۲۷۱میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۵۸۸ریال پیش‌بینی کرده است. سیمان هرمزگان توانست طی عملکرد ۶ماهه منتهی به اردیبهشت امسال با تحقق ۷۶۲ریال سود به ازای هر سهم معادل ۴۸درصد پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد. از سوی دیگر در این دوره سیمان هرمزگان مبلغ ۴۹۳میلیارد و ۵۱۵میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد که این رقم ۵۰درصد بودجه شرکت را محقق کرده است.

سیمان هرمزگان در تیرماه امسال سود هر سهم را مبلغ ۱۵۳۲ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را عمدتا منظور کردن حق‌السهم انجمن صنفی سیمان و افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سیمان هرمزگان برای سال مالی منتهی به پایان آبان امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۲درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده است؛ هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۸۰۰ریال به ازای هر سهم را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.