سنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی لایحه یک فوریتی «توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید در راستای تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی» در این کمیسیون خبر داد.

حجت‌السلام و المسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» با بیان اینکه لایحه فوق به تازگی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است، گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی این لایحه را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: کلیات لایحه توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید در کمتر از یک ماه به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌رسد و به احتمال قوی در شور دوم کمیسیون نیز به نتیجه خواهد رسید. دکتر مصباحی مقدم به برنامه‌های فشرده مجلس شورای اسلامی در ماه‌های آتی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون لوایح زیادی در دستورکار مجلس قرار دارد و گرفتن رای اعتماد هیات وزیران نیز زمان زیادی از وقت مجلس را خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود لایحه توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، حداکثر ظرف سه ماه آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی راه‌اندازی ابزارهای مالی جدید را یکی از ویژگی‌های مهم این لایحه اعلام کرد و گفت: تنوع ابزارهای مالی باعث توسعه بازار سرمایه ایران خواهد شد.

دکتر مصباحی‌مقدم افزود: راه‌اندازی ابزارهای مشتقه نیز منجر به ثبات و عمق بخشیدن بازار سرمایه ایران می‌شود که این امر اطمینان سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در بورس افزایش خواهد داد.