گروه بورس- گروهی از سهامداران شرکت پارس الکتریک (سهامی عام) با ارسال نامه‌ای به روزنامه دنیای اقتصاد از عملکرد سهامدار عمده این شرکت (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا) انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مدیران این مجموعه به سهامداران شده‌اند.

گروه بورس روزنامه دنیای اقتصاد ضمن درج نامه این عزیزان، آمادگی خود را به منظور بازتاب پاسخ مدیران شرکت‌های یاد شده اعلام می‌کند.

در این نامه آمده است:‌

حدود ۶میلیارد تومان زیان بابت عملکرد مدیران و هیات مدیره شرکت پارس الکتریک، هدیه شستا به سهامداران پارس‌الکتریک است. در حالی که سرمایه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به عنوان امانت در اختیار مدیران است و باید درست مدیریت شود تا از ثروت سهامداران شستا و شرکت پارس چیزی کم نشود، متاسفانه هر ساله شاهد زیان‌‌های مکرر هستیم.

در گزارش حسابرسی شده شرکت در سال ۸۶ و ۸۷ تائید و پیشنهاد شده که با توجه به شرایط تولید و رقبا و بازار فروش، اگر شرکت فعال نباشد، بهتر است.

سهامداران یک سال صبر می‌کنند که یک روز در سال به مجمع دعوت شوند و خبرهای خوش بشنوند و گزارش مطلوب از مدیران و هیات مدیره را دریافت کنند. متاسفانه مدیران مربوطه هر ساله زیان‌ها و هزینه‌های هنگفتی را به سهامداران پارس و سرمایه بیمه‌شدگان نزد شستا تحمیل می‌کنند.

حال سوال اینجا است:

این زیان‌ها از جیب چه کسانی پرداخت می‌شود؟

تا کی مردم و سهامداران باید این زیان‌ها را متحمل شوند؟

چرا مدیران با گرفتن وام از بانک‌ها هزینه‌های بیشتری را به شرکت و سهامداران تحمیل می‌کنند؟

خطا و آزمون‌های مدیریت و انباشت زیان‌ها تا کی و چند وقت باید به سهامداران شرکت پارس و بیمه‌شدگان ارائه شود.

به جای اینکه دارایی فیزیکی شرکت وقتی فروخته می‌شود و به عنوان سود نصیب سهامداران شود متاسفانه در قالب هزینه و زیان به سهامداران تحمیل شده است. با توجه به هزینه تولید و نداشتن بازار فروش و رقبا ۲راهکار پیشنهاد می‌شود.

۱ -فروش سهام مدیریتی شستا در پارس الکتریک

۲ -منحل کردن شرکت و فروش و اموال و دارایی و تقسیم آن پس از کسر بدهی‌ها به سهامداران