فرید هلالات
با پیدایش الگوی کنج پهن شونده بالا رونده در نمودار سهام شرکت بانک ملت، اولین نشانه‌های افت آتی قیمت با هدف ۱۰۵‌تومان ایجاد شد.

این در حالی است که قیمت سهام شرکت در قالب یک کانال صعودی نوسان کرده و با شکسته شدن الگوی کنج پهن شونده، قیمت به کانال فرضی مجاور وارد شد. در این محدوده باند حمایتی 104 - 102‌تومان مهم‌ترین محدوده حمایتی به شمار می‌رود.
این در حالی است که خروج قیمت از باند پایینی بولینگر در هنگام بازگشایی به حرکت جانبی قیمت انجامید. در شرایط فعلی معاملات سهام شرکت آن قدر قوی نیست که بتوان بازار فروشندگان را کاملا اشباع شده دانست اما قرار داشتن قیمت در محدوده قیمت عرضه اولیه، ریسک خرید را کاهش می‌دهد.
به احتمال قوی پس از یک دوره حرکت جانبی، سهام شرکت با افزایش سطح تقاضا مواجه شده و رشد خواهد کرد. در راه رشد احتمالی قیمت مقاومت‌های مهم عبارتند از:
۱۰۸‌تومان در محدوده ۶/۲۳‌درصد فیبوناچی
111‌تومان در محدوده 2/38‌درصد فیبوناچی
۱۱۳‌تومان در محدوده تصحیح ۵۰‌درصد
116‌تومان در محدوده 8/61‌درصد فیبوناچی
۱۲۰‌تومان در محدوده قله تاریخی قیمت
123‌تومان در محدوده قله تاریخی قیمت
۱۰۸‌تومان به احتمال قوی شکسته خواهد شد اما چنانچه در محدوده ۱۱۱‌تومان بازار سهام شرکت با سطح تقاضای مناسب همراه نباشد، محدوده ۱۱۱‌تومان می‌تواند به توقف مقطعی قیمت منجر شود. در مجموع مقاومتی که بتواند موج اصلاح قیمت نرمالی ایجاد کند در باند مقاومتی ۱۲۰ - ۱۱۶‌تومان قرار دارد. به احتمال قوی قیمت می‌تواند به قله‌های قبلی بازگردد.
Farid.Helalat@gmail.com