گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری سایپا سهام ۹شرکت را به پرتفوی خود افزود.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، «شطیف» در تیر ماه امسال سهام رایان سایپا، اتومبیل سایپا، معدنی- صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه اصفهان، البرز دارو، هلدینگ توسعه معادن و فلزات، مالی و اعتباری سینا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و حفاری شمال را به پرتفوی خود اضافه کرد.

سرمایه‌گذاری سایپا در دوره مزبور همچنین سهام رایان سایپا، اتومبیل سایپا، هلدینگ توسعه معادن و فلزات و بانک صادرات ایران را به ارزش ۳۷میلیارد و ۶۸۸میلیون ریال واگذار کرد که از این واگذاری دوهزار و ۶۰۶میلیون ریال زیان دید.

بنابراین گزارش بهای تمام شده و ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های «شطیف» در سهام شرکت‌های بورسی طی تیر ماه کاهش یافت. بر این اساس بهای تمام شده این سرمایه‌گذاری‌ها که در ابتدای این ماه سه‌هزار و ۲۱میلیارد ریال بود، در پایان دوره با ۲۹میلیارد ریال کاهش به دو هزار و ۹۹۲میلیارد ریال رسید.

همچنین ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها نیز از دو هزار و ۱۷۰میلیارد ریال در ابتدای دوره با ۷۲میلیارد ریال کاهش در پایان دوره به دوهزار و ۹۷میلیارد ریال بالغ شد.

بر اساس این گزارش صورت پرتفوی این شرکت شامل ۴۵درصد سهام فلزات اساسی، ۹/۲۱درصد سهام خودرو و ساخت قطعات، ۴۹/۱۶درصد سهام واسطه‌گری‌های مالی، ۰۲/۵درصد سهام مواد و محصولات شیمیایی، ۳۷/۴درصد سهام استخراج کانه‌های فلزی، ۰۱/۳درصد سهام انبوه‌سازی املاک و مستغلات و باقی سهام سایر گروه‌ها بود.