گروه بورس- شرکت سایپا دیزل در سه ماه ابتدای سال 88 توانست بیش از 725میلیارد ریال درآمد کسب کند.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت فروش سال 88 را با سرمایه 600میلیارد ریال، مبلغ شش‌هزار و 292میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که سه ماه 12درصد آن را محقق کرد. پیش‌بینی فروش امسال سایپا دیزل نسبت به سال مالی قبل از 10درصد افزایش برخوردار است.همچنین شرکت از یک‌هزار و 726میلیارد ریال سود ناخالص پیش‌بینی شده طی سه ماه 170میلیارد ریال آن را به تحقق رساند. سود عملیاتی شرکت نیز با 60درصد افزایش نسبت به سال قبل یک‌هزار و 171میلیارد ریال پیش‌بینی شده که شرکت در سه ماه اول سال با تحقق 92میلیارد ریال آن 8درصد این پیش‌بینی را پوشش داد.
سایپا دیزل سود پس از کسر مالیات امسال را ۱۸۷میلیارد و ۷۷۱میلیون ریال پیش‌بینی کرده که نسبت به سال قبل ۶۸درصد افزایش دارد. اما شرکت در سه ماه اول سال ۱۳۵میلیارد زیان خالص کنار گذاشته است. بنابراین شرکت از ۳۱۳ریال سود پیش‌بینی شده برای هر سهم امسال، طی بهار ۲۲۶ریال زیان محقق کرده است.
شرکت دلیل تغییر در پیش‌بینی عملکرد سال 88 نسبت به سال قبل را افزایش مبلغ فروش و تغییر در ترکیب فروش از محصولات چینی به سمت محصولات ولوو، افزایش هزینه‌های اداری و تشکیلاتی به دلیل افزایش هزینه کمیسیون لیزینگ و افزایش هزینه گارانتی، کاهش درآمد (هزینه) عملیاتی به دلیل کاهش سود حاصل از تسعیر ارز، کاهش هزینه مالی به دلیل کاهش هزینه جرایم تاخیر و دیرکرد تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و اعتبار اسنادی، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری‌ در سهام شرکت‌ها و کاهش در خالص درآمد (هزینه) عملیاتی به دلیل سود حاصل از فروش دارایی ثابت در سال مالی 87 اعلام کرده است.