فارس- مدیر بازار شرکت بورس گفت: در چهارمین روز از رقابت دو گروه برای خرید بلوک ۲۷/۵۸درصدی کابل البرز، امروز بیش از ۶۶‌میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴/۱۳‌میلیارد‌تومان معامله شد، اما عرضه بلوک دوم به دلیل نبود مشتری انجام نشد.

علی صحرایی درباره عرضه بلوک ۲۷/۵۸‌درصدی کابل البرز که از چهارشنبه گذشته به صورت وکالتی توسط صندوق بازنشستگی نفت عرضه شده بود، اظهار داشت: در چهارمین روز از رقابت دو گروه برای خرید این بلوک، ۶۶‌میلیون و ۴۳۱‌میلیون و۸۲۲ سهم کابل البرز که به قیمت پایه هر سهم ۱۵۸‌تومان عرضه شده بود، به قیمت ۲‌هزار و ۲۳‌ریال در هر سهم و به ارزش ۴/۱۳‌میلیارد‌تومان معامله شد. وی با بیان اینکه این تعداد سهام از سوی کارگزاری خبرگان سهام عرضه شده بود، ادامه داد: براساس شرایط اعلامی، خریدار این بلوک باید ظرف ۹ روز کاری نسبت به پرداخت وجه نقد معامله اقدام کند.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام قبلی بلوک ۲۷/۵۸‌درصدی کابل البرز به صورت یکجا و نقد و اقساط (۴۰‌درصد و۶۰‌درصد اقساط)‌ عرضه شده بود. صحرایی در خصوص عرضه بلوک یک‌درصدی دیگر از سهام کابل البرز گفت : این بلوک در قالب یک‌میلیون و ۱۴۴‌هزار و ۳۳۶ سهم توسط سرمایه‌گذاری سپه به قیمت پایه هر سهم ۱۷۰‌تومان عرضه شد، اما به دلیل نبود مشتری معامله نشد. وی در خصوص دیگر عرضه‌های عمده بورس در روزهای آینده خاطر نشان کرد: هفته آینده مورخ ۱۸ مرداد ماه، بلوک ۷/۲۲‌درصدی نیروی زنگان عرضه خواهد شد که جزئیات این عرضه به زودی اعلام می‌شود.