گروه بورس- حمل‌ونقل پتروشیمی دلایل افزایش پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را اعلام کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، حمل‌ونقل پتروشیمی درآمد هر سهم امسال را با 8میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دوهزار و 111ریال پیش‌بینی کرده است.
شرکت در اطلاعات مورخ ۳۰بهمن سال ۸۷ سود هر سهم را ۱۶۹۰ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را تمدید قرارداد مدیریت حمل و ترخیص گوگرد خانگیران، تغییر مبنای محاسبه هزینه‌های مالی به دلیل عدم دریافت تسهیلات مالی و کاهش مدت احتساب هزینه استهلاک کشنده‌های خریداری شده به دلیل عدم تحویل کشنده‌های خریداری شده عنوان کرده است. بر این اساس، سود هر سهم حمل‌ونقل پتروشیمی با ۴۲۱ریال افزایش به مبلغ دوهزار و ۱۱۱ریال رسیده است.
از سوی دیگر، پیش‌بینی عملکرد حمل‌ونقل پتروشیمی برای امسال در مقایسه با عملکرد حسابرسی شده سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از حمل 5درصد افزایش، درآمد حاصل از ترخیص و انبارداری 11درصد افزایش، بهای تمام شده خدمات ارائه شده 14درصد افزایش، سود عملیاتی 23درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 26درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت دلایل آن را افزایش درآمد حمل ناشی از افزایش نرخ و تناژ، افزایش حجم عملیات انبارداری و تمدید قراردادهای پتروشیمی جم و افزایش صادرات گوگرد خانگیران، احتساب هزینه استهلاک کشنده‌های خریداری شده و افزایش نرخ بهره تسهیلات دریافتی بابت خرید کشنده‌های فوق‌الذکر اعلام کرده است.
شرکت اعلام کرده است، هیات مدیره در نظر دارد معادل 60درصد سود عملکرد سال 88 را جهت تقسیم صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات مدیره حمل‌ونقل و پتروشیمی برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۸میلیارد ریال به مبلغ ۴۸میلیارد ریال (از محل سود قابل تخصیص و آورده سهامداران) را در دستور کار دارد.