سامانه جدید کدال به زودی به روز رسانی می‌شود

سنا- رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی با اشاره به استقبال خوب شرکت‌ها از کارگاه آموزشی امضای دیجیتال، گفت در چهار جلسه برگزار شده، مدیران عامل و مالی بیش از دو سوم شرکت‌های بورسی در این کارگاه شرکت کردند.

امیر حمزه مالمیر در پاسخ به این سوال که آیا کارگاه آموزشی دیگری برای شرکت‌هایی که حضور نداشته‌اند برگزار خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی و جمع بندی است که اگر نیاز باشد یک دوره دیگر برای شرکت‌های بورسی که در این کارگاه آموزشی شرکت نکرده‌اند برگزارکند.

وی گفت: در صورت برگزار نشدن مجدد کارگاه آموزشی امضای دیجیتال برای شرکت‌هایی که در این دوره شرکت نکرده‌اند، تدابیری در نظر گرفته شده است.

مالمیر تسریع کرد: یک بسته آموزشی شاملCD‌های قوانین و مقررات، آموزش کدال با امضای دیجیتال، مفاهیم اولیه امضای دیجیتال و نحوه استفاده از توکن در این بسته دیده شده است که مشکلات عمده این شرکت‌ها در زمینه ارسال اطلاعات از طریق سامانه کدال با امضای دیجیتال را برطرف می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر ابهامی باقی بماند، شرکت‌ها می‌توانند با کارشناسان اداره نظارت برناشران بورسی تماس گرفته و کارشناسان این اداره آنها را راهنمایی کنند.

رییس اداره نظارت برناشران بورسی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار ۳۶۴ توکن صادرکرده است و مدارک تعدادی دیگر از شرکت‌ها کامل شده و برای صدور توکن به شرکت ذیربط ارسال شده و یا در حال ارسال است، که با توجه به اقدامات انجام شده ظرف ۲ و یا ۳ هفته آینده توکن به سایر شرکت‌ها تحویل خواهد شد.

وی به بار حقوقی توکن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات این کارگاه آموزشی این بود که خیلی از مدیران مستندات و مدارک لازم برای دریافت توکن‌ها را به همراه نداشتند، بنابراین از تحویل این توکن‌ها به آنان خودداری شد.

مالمیر گفت: به روزرسانی سامانه جدید کدال به زودی انجام خواهد شد و پس از آن کلیه شرکت‌های بورسی باید اطلاعات خود را از طریق سامانه کدال با امضای دیجیتال برای سازمان بورس ارسال کنند و از این تاریخ به بعد ارسال اطلاعات به صورت کاغذی مورد قبول نیست و با شرکت‌های که اطلاعات خود را از طریق سامانه کدال با امضای دیجیتال ارسال نکنند مطابق دستورالعمل انضباطی ناشران برخورد خواهد شد.