گروه بورس- پیش‌بینی سود هر سهم شرکت ایتالران برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸ کاهش یافت. به گزارش بورس و اوراق بهادار، ایتالران سود هر سهم سال مزبور را ۱۳۵ریال پیش‌بینی کرده است. این پیش‌بینی در تاریخ ۸ تیر ماه امسال مبلغ ۲۷۷ریال اعلام شده بود که شرکت دلایل تعدیل فعلی را کاهش تعداد تولید و فروش و کاهش نرخ فروش بلوک و افزایش هزینه‌های تولیدی اعلام کرده است. شرکت در ۹ ماه ابتدای سال مالی خود توانست با کنار گذاشتن ۹۳ریال سود به ازای هر سهم ۶۹درصد پیش‌بینی سود خود را محقق کند.

همچنین پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات ایتالران برای سال ۸۸ نسبت به سال قبل ۸۲درصد کاهش نشان می‌دهد. بنابراین گزارش پیش‌بینی فروش ایتالران نیز برای سال ۸۸ با ۴۰درصد کاهش نسبت به سال قبل ۳۰میلیارد ریال پیش‌بینی شده که شرکت طی ۹ ماه اول سال ۷۵درصد آن را پوشش داده است. شرکت سود عملیاتی سال ۸۸ را نیز با کاهش ۹۵درصدی نسبت به پارسال ۷۱۰میلیون ریال پیش‌بینی کرده که در ۹ ماه ۷۵درصد آن را به تحقق رسانده است. هیات مدیره ایتالران در نظر دارد ۵۰درصد سود خالص امسال را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بر اساس مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت که در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۸۸ برگزار شد، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ شش‌میلیارد ریال به مبلغ ۱۵میلیارد ریال معادل ۱۵۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تصویب رسید.