گروه بورس- شرکت پتروشیمی خارک در دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد ماه امسال، ۳۱درصد از پیش‌بینی درآمد سالانه خود را پوشش داد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «شخارک» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۸۸ خود را با سرمایه یک‌هزار میلیارد ریالی،

به‌طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۳۵۲ریال اعلام کرده است، که در دوره سه ماهه نخست سال ۴۱۶ریال از این رقم را محقق کرده است.

این در حالی است که شرکت در گزارش قبلی پیش‌بینی درآمد سالانه خود را یک‌هزار و ۳۱ریال اعلام کرده بود، که دلایل این تعدیل را افزایش درآمد حاصل از سود سپرده‌ سرمایه‌گذاری و افزایش نرخ فروش در سه ماهه اول سال ۸۸ نسبت به مبلغ برآوردی اعلام کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی۸۸ «شخارک» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۷درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۴درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۶۰درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین هیات مدیره «شخارک» تصمیم دارد ۸۰درصد از سود خالص سال ۸۸ شرکت را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند. گفتنی است «شخارک» در دوره سه ماهه نخست سال ۳۴هزار تن پروپان ۴۰۰هزار تن بوتان، ۲۷هزار تن نپتان، ۱۴۳هزار تن متانول و ۴۹هزار تن گوگرد تولید کرده است. این در حالی است که در دوره یاد شده فروش پروپان، بوتان، نپتان، متانول و گوگرد شرکت به ترتیب ۲۹هزار تن، ۳۶هزار تن، ۳۰هزار تن، ۱۶۸هزار تن و ۵۴هزار تن گزارش شده است.

گفتنی است «شخارک» تا پایان خرداد ماه از فروش محصولات یاد شده ۷۳۳میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. همچنین پتروشیمی خارک طرح‌های متانول دوم و پروژه نوسازی و افزایش ظرفیت واحد را در دست اجرا دارد، که تاکنون برای هر کدام مبلغ ۶۶۸میلیارد ریال و ۲/۴۶۱میلیارد ریال هزینه کرده است. این درحالی است که طرح اول با ۲۲درصد پیشرفت کار در سال ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد، که طرح مزبور مبلغ یک‌هزار و ۲۰۰ریال سودآوری به ازای هر سهم در بر خواهد داشت. همچنین پروژه نوسازی نیز با ۴۹درصد پیشرفت کار، در سال ۹۰ به بهره‌بردرای خواهد رسید.