اعلام اسامی تکمیلی فرهنگیان برای دریافت سود سهام عدالت

ایرنا- مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام عدالت از اعلام اسامی تکمیلی فرهنگیان برای دریافت سود سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فهرست جدید فرهنگیان مشمول سهام عدالت بزودی اعلام می‌شود.

«محمدجواد شیخ» گفت: با وجودی که تاکنون سود سهام عدالت ۹۸۸‌هزار نفر از فرهنگیان واریز شده تنها ۱۵۰‌هزار نفر سود خود را دریافت کرده‌اند. وی از فرهنگیان خواست برای دریافت سود سهام عدالت به مراکز اعلام شده مراجعه و سود خودرا دریافت کنند.

شیخ گفت: در صورتی که فرهنگیان برای دریافت سود سهام عدالت با مشکلی مواجه شوند، می‌توانند با شماره تلفن‌های

۴ و ۸۸۳۷۳۴۶۳ تماس حاصل کرده تا مشکلات آنها مورد بررسی قرار گیرد. به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام عدالت، شماره بخشنامه برای پرداخت سود سهام عدالت فرهنگیان در بانک ملی ۲۴۱۴ و بانک صادرات ۵۸ است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با استناد به این شماره بخشنامه‌ها، نسبت به دریافت سود سهام عدالت اقدام کنند. مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت فرهنگیان از روز ۱۳تیرماه، گفت:‌ برهمین اساس با توجه به توزیع ۴۰‌هزار تومانی سود به هر نفر و حداکثر ۲۰۰‌هزار تومان به هر خانوار، حدود ۱۱۰‌میلیارد تومان سود میان ذی‌نفعان توزیع می‌شود.

وی اظهارداشت:‌ سود سهام عدالت تنها به پنج نفر از افراد خانواده تعلق می‌گیرد و در صورتی که تعداد افراد خانواده بیشتر باشد، سودی دریافت نخواهند کرد. وی با بیان آنکه در این مرحله معادل ۱۱۰‌میلیارد تومان میان دو‌میلیون و ۸۴۶‌هزار نفر از فرهنگیان توزیع می‌شود، گفت: از آنجا که کارمندان باید اقساط ۱۰۰‌هزار تومانی سهام عدالت را در ۱۰ سال پرداخت کنند، به هر نفر از مشمولان فرهنگی ۴۰‌هزار تومان سود تعلق می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت، یک‌میلیون و ۱۴۶‌هزار و ۴۷۱ خانوار مشمول دریافت سهام عدالت در آموزش و پروش هستند که در مجموع بین دو‌میلیون و ۸۴۶‌هزار و ۱۴۲نفر سود سالانه دریافت می‌کنند. به گفته شیخ، سود قابل تقسیم بین فرهنگیان از طریق بانک‌های ملی، تجارت و صادرات واریز شده است.