گروه بورس- شرکت فولاد مبارکه طی سه ماه اول سال توانست 26درصد پیش‌بینی فروش سال 88 را محقق کند.

به گزارش بورس و اوراق بهادار شرکت درآمد حاصل از فروش امسال را بیش از 22هزار و 706میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است. این پیش‌بینی در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل 37درصد کاهش نشان می‌دهد.
همچنین سود عملیاتی شرکت نیز با ۷۵درصد کاهش نسبت به سال مالی قبل چهارهزار و ۱۹۰میلیارد ریال پیش‌بینی شده که شرکت طی سه ماه ۳۱درصد آن را پوشش داده است.
بنابراین گزارش، سود قبل از کسر مالیات شرکت چهار هزار و 352میلیارد ریال پیش‌بینی شده که پس از کسر مالیات به مبلغ 826میلیارد ریال مبلغ سه‌هزار و 526میلیارد ریال آن به عنوان سود خالص در حساب‌ها مانده است. شرکت در سه ماه اول سال 88 توانست 29درصد از این سود را به تحقق برساند. پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت برای امسال نسبت به سال قبل از 68درصد کاهش برخوردار است. «فولاد» سود هر سهم سال 88 را با سرمایه 15هزار و 800میلیارد ریال 223ریال پیش‌بینی کرده است.
شرکت اعلام نموده است که قیمت خرید سنگ‌آهن از معادن در عملکرد سه ماه اول ۸۸ شرکت به صورت علی‌الحساب با ۳۰درصد کاهش نسبت به سال ۱۳۸۷ درحساب‌ها منظور شده است.
شرکت در خصوص پیش‌بینی نرخ خرید سنگ‌آهن برای پیش‌بینی سال مالی 88 از معادن داخلی کشور اعلام کرده است که هر تن سنگ‌آهن شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر به مبلغ 302هزار ریال، هر تن سنگ‌آهن شرکت چادرملو به مبلغ 403هزار ریال و هر تن سنگ آهن بافق به مبلغ 319هزار ریال در پیش‌بینی سال مالی مزبور شرکت منظور شده است و این در حالی است که شرکت صنعتی چادرملو در اطلاعات پیش‌بینی سال مالی 88 نرخ فروش پیش‌بینی شده هر تن سنگ‌آهن را به شرکت فولاد مبارکه مبلغ 636هزار و 600ریال و شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر نیز این پیش‌بینی را مبلغ 475هزار و 200ریال به ازای هر تن اعلام کرده‌اند.