6 آیین‌نامه جدید خصوصی‌سازی در مرحله ابلاغ

مهر- رییس سازمان خصوصی‌سازی کل آیین‌نامه‌های مربوط به خصوصی‌سازی را ۱۹ مورد اعلام کرد و گفت: پس از اجرایی شدن ۱۳ آیین‌نامه، ۶ مورد دیگر نیز در مرحله ابلاغ قرار گرفته است.

غلامرضا حیدری کردزنگنه روند تدوین آیین‌نامه‌ها برای خصوصی‌سازی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به صورت کلی از ۱۹ آیین‌نامه

۱۳ مورد تدوین، تصویب و ابلاغ شده است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی برنامه واگذاری شرکت حفاری شمال را از آخرین اقدامات به‌عمل آمده خصوصی‌سازی در کشور عنوان کرد و با اعلام استقبال چشمگیر خریداران، اظهار داشت: روند واگذاری‌ها در بخش خصوصی به نحوی است که از رقم ۲‌هزار و ۷۰۰‌میلیارد تومان به ۹‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برنامه واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی از جمله بانک‌ها و شرکت‌های تولید فولاد در بورس شرایط رونق و رشد این صنایع را فراهم کرده است.

وی از پرداخت ۱۰۷‌میلیارد تومان به شرکت‌های مادر تخصصی از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی در سال جاری خبر داد و گفت: هیات واگذاری هر ۳ ماه یکبار جلساتی را برای بررسی وضعیت و روند واگذاری‌ها برگزار می‌کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصویب آیین‌نامه‌های نظام اقساطی و اصلاح برنامه تشویق خریداران را از جمله مزایای در نظر گرفته شده برای خریداران سهام اعلام کرد و بیان داشت: بازپرداخت ۶ ساله تسهیلات با نرخ سود ۶‌درصد در این طرح در نظر گرفته شده است.

به گفته کردزنگنه در حال حاضر برای تجمیع اطلاعات مالی، ساختاری و همچنین اطلاعات سهامداران توسط سازمان خصوصی‌سازی، بانک اطلاعاتی راه‌اندازی شده است.