گروه بورس- مهتاب رحمتعلی: شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو با پافشاری سهامداران، تقسیم ۶۰ریال سود برای هر سهم سال ۸۷ را در مجمع تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ما این تصمیم در حالی گرفته شد که به پیشنهاد حسابرس و نماینده سازمان بورس، شرکت مجاز به تقسیم سود نبود.

بر اساس بند ۳ گزارش حسابرسی سال ۸۷، مغایرت سنواتی فی ما بین شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو با شرکت ساپکو (خریدار و تامین‌کننده عمده محصولات و مواد اولیه شرکت) در پایان سال مالی قبل بالغ بر ۲۵۸میلیارد ریال بوده که بر اساس آخرین صورت تطبیق حساب‌های فی‌مابین، بخش عمده‌ای از مغایرت مزبور توسط شرکت ساپکو مورد پذیرش قرار گرفته و بخش دیگری مغایرت به مبلغ ۶/۵۹میلیارد ریال به عهده شرکت مورد رسیدگی محول شده است که ثبتی از این بابت در دفاتر شرکت به عمل نیامده است.

با توجه به این امر اصلاح حساب‌ها از این بابت موجب خواهد شد که سود انباشته ابتدای سال و حساب‌های دریافتی از شرکت ساپکو هر یک به مبلغی که ذکر شد، کاهش یابد. بر اساس صورت‌های سود و زیان صنعتی محورسازان ایران خودرو، سود انباشته این شرکت در پایان سال ۸۷ معادل ۳۷میلیارد و ۴۹۰میلیون ریال است که در صورت قطعیت رقم ۶/۵۹میلیارد ریال، بخشی از سود سال آینده(سال مالی۸۸) هم برای پوشش این رقم صرف خواهد شد.

یادآوری می‌شود به دلیل وجود مغایرت مزبور و شفاف نبودن گزارش‌های شرکت به سازمان بورس، نماد شرکت به مدت یک سال متوقف بود.

به گفته نماینده سازمان بورس در حال حاضر با ارائه گزارش حسابرس، اطلاعات شرکت شفاف شده اما در صورت هر گونه تقسیم سودی باز هم نماد شرکت متوقف خواهد شد.

در همین حال سهامداران عمده شرکت با پافشاری سهامداران جزء با تقسیم ۶۰ریال سودی موافقت کردند که از باز شدن نماد شرکت جلوگیری خواهد کرد.

بنابراین گزارش مجمع عمومی عادی سالانه صنعتی محورسازان ایران خودرو به ریاست فیض‌بخش، دبیری سید احسان رضوی و نظارت کامران بحرینی و ناصر حیدریان اداره شد. این مجمع علاوه بر تصویب صورت‌های سود و زیان و ترازنامه سال ۸۷، روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برگزید.