فرید هلالات
در تحلیل تکنیکال سهام شرکت بانک پارسیان مورخ ۲/۴/۱۳۸۸ این طور عنوان شد که افت پس از مجمع هدف کلاسیک ۱۵۵ تومان را محقق خواهد کرد و بازگشایی پس از مجمع به احتمال قوی قیمت را از باند پایینی بولینگر خارج خواهد کرد.

بنابراین قیمت در محدوده بازگشایی ناپایدار شده و برای کسب پایداری بیشتر به درون باندهای بولینگر باز خواهد گشت که این مهم با ایجاد موج صعودی به منظور اصلاح افت قبلی صورت می‌‌‌گیرد.
حال که بازگشایی پس از مجمع در محدوده ۱۵۵ تومان و خارج از باندهای بولینگر انجام شده است، انتظار داریم قیمت سهام شرکت به سبب ناپایداری در کف بازار، رشد کرده و به درون باندهای بولینگر بازگردد.
به لحاظ تکنیکال پس از سقف 184 تومانی که با تشکیل کندل Hanging Man در محدوده 8/61‌‌درصد فیبوناچی همراه بود، قیمت به سبب بازگشایی پس از مجمع تا محدوده تصحیح 8/161‌‌درصد فیبوناچی افت کرده است. این در حالی است که در نمودار اندیکاتور RSI اشباع بازار فروشندگان مشاهده می‌‌‌شود. بر این اساس مقاومت‌‌های پیش روی عبارتند از:
۱۵۹ تومان در محدوده ۶/۲۳‌‌درصد فیبوناچی
164 تومان در محدوده 2/38‌‌درصد فیبوناچی
۱۶۸ تومان در محدوده تصحیح ۵۰ درصد
172 تومان در محدوده 8/61‌‌درصد فیبوناچی
به احتمال قوی ۱۵۹ تومان به بالا شکسته می‌‌‌شود. ضعف خریداران در محدوده ۱۶۴ تومان می‌‌‌تواند به شکسته شدن حفره اخیر قیمت منجر شود. در این میان ۱۷۲ تومان مقاومت مهمی‌‌‌است که اگر شکسته شود، صعود قیمت تا محدوده۱۸۴ تومان ادامه خواهد یافت.
Farid.Helalat@gmail.com