گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت به وکالت از طرف صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، سهام شرکت کابل البرز را به صورت مزایده در بورس اوراق بهادار تهران به فروش می‌رساند. به گزارش خبرنگار ما، تعداد سهام قابل واگذاری شرکت کابل‌البرز ۶۶میلیون و ۴۳۱هزارو ۸۳۳سهم معادل ۲۷/۵۸درصد از کل سهام شرکت بوده که قیمت پایه سهام هر سهم ۱۵۸۰ریال و در کل به مبلغ ۹۶/۱۰۴میلیارد ریال خواهد بود که ۴۰درصد از بهای معامله به صورت نقدی و طی مدت ۹ روز کاری پرداخت خواهد شد.

همچنین بقیه بهای معامله با احتساب ۱۲درصد کارمزد سالانه و طی مدت ۳۶ماه پس از تاریخ انجام معامله با اقساط مساوی (سه ماهه) صورت می‌گیرد که اولین قسط آن ۶ماه بعد از برنده شدن در مزایده خواهد بود و کلیه سهام مورد معامله تا تسویه کامل و نهایی ثمن معامله در وثیقه فروشنده باقی خواهند ماند.

این گزارش می‌افزاید: تاریخ عرضه سهام در روز هفتم مردادماه سال جاری و از طریق بورس اوراق بهادار خواهد بود و کلیه متقاضیان خرید جهت شرکت در مزایده و به موجب مقررات بورس باید ۳درصد بهای معامله را به صورت نقدی یا ضمانتنامه بانکی نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه تودیع کنند، در غیر این صورت مسوولیت آن برعهده کارگزار خریدار خواهد بود.