ایلنا - ورود دو باشگاه (پیروزی و استقلال) مستلزم بررسی‌های حقوقی سنگین خواهد بود، بنابراین مشاوران حقوقی سازمان بورس به دنبال روشن شدن مباحث حقوقی قبل از مباحث مالی هستند.

مدیر پذیرش فرابورس گفت: پیگیر ورود باشگاه‌های پیروزی و استقلال به OTC هستیم. این در حالی است که ورود این دو باشگاه مستلزم بررسی‌های حقوقی سنگین خواهد بود، بنابراین مشاوران حقوقی سازمان بورس به صورت جدی به دنبال روشن شدن مباحث حقوقی قبل از مباحث مالی هستند.

علم‌الهدی ادامه داد: در حال حاضر درج دستورالعمل نحوه انجام معاملات فرابورس در کمیته فنی مقررات سازمان بورس به اتمام رسیده و در هیات مدیره سازمان در حال بررسی است. در صورتی که این دستورالعمل در هیات مدیره به تصویب برسد به دلیل کامل شدن مقررات، فعالیت فرابورس نیز آغاز خواهد شد.

علم‌الهدی اظهار داشت: مراحل کارشناسی ورود گواهی سپرده بانک اقتصادنوین به فرابورس در حال بررسی است و هم‌زمان با آغاز کار OTC معاملات این گواهی‌ها نیز انجام خواهد شد.

به گفته علم‌الهدی در مورد تاریخ افتتاح فرابورس هنوز زمان مشخصی از سوی شرکت و سازمان بورس اعلام نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پذیرش شرکت بورس کالا در OTC گفت: شرکت‌هایی مانند بورس‌کالا که از لحاظ اساسنامه‌ای محدودیت و در عین حال انتقال سهام را با مشکلاتی مواجه کرده، برای ورود به فرابورس باید تغییراتی در آن‌ها اعمال شود و این درحالی است که تاکنون شرکت بورس کالا درخواست ورود به فرابورس را ارائه داده اما اقدامی برای پذیرش نشده است.

علم‌الهدی در ادامه به ویژگی شرکت‌هایی که وارد OTC می‌شوند، اشاره کرد و گفت: اصولا شرکت‌هایی که سابقه فعالیت کمی دارند و یا شرکت‌های بزرگ با سود پایین مانند شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های زیان‌ده، شرکت‌هایی که امکان احراز شرایط بورس را ندارند و باشگاه‌های ورزشی از جمله شرکت‌هایی هستند که وارد فرابورس می‌شوند.