فارس - رییس اداره نظارت بر ناشران بورس با اعلام بازگشایی نماد صدرا بعد از برگزاری مجمع روز سه شنبه گفت: با توجه به عدم ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده ایران خودرو، به احتمال زیاد مجمع روز چهارشنبه این شرکت با تنفس مواجه می‌شود.

امیر حمزه ‌مالمیر در برابر این سوال که با توجه به اعلام برگزاری مجمع سالانه ایران‌خودرو در روز چهارشنبه جاری و عدم ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده سال ۸۷، آیا مجمع این شرکت برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: به دلیل اینکه ایران خودرو صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را براساس زمان‌بندی تعیین شده (حداقل ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع) به سازمان بورس ارائه نکرده به احتمال ۹۰‌‌درصد مجمع روز چهارشنبه آن با تنفس مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت ایران خودرو طبق صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال مالی ۸۷ نه تنها سودی برای تقسیم ندارد، بلکه حدود ۱۷۷‌‌میلیارد تومان نیز زیان انباشته لحاظ کرده است. با این اوصاف این شرکت سودی برای تقسیم نخواهد داشت، مگر اینکه صورت‌های حسابرسی شده آن تغییر کند.

وی افزود: مجمع روز چهارشنبه ایران خودرو به رسمیت خواهد رسید، اما به تنفس خواهد کشید تا مجمع سالانه در نوبت دوم و بعد از ارائه گزارش‌ حسابرسی شده به بورس برگزار شود.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورس در پاسخ به این سوال که سازمان بورس در خصوص عدم ارائه به موقع اطلاعات از سوی ایران‌خودرو چه برنامه‌هایی در پیش گرفته، اظهار داشت: با پیگیری انجام شده از مدیران ایران خودرو، اعلام شده که در حال مذاکره با سازمان حسابرسی هستند که انتظار می‌رود فردا یا چهارشنبه گزارش مربوطه توسط این سازمان ارائه شود.

مالمیر در رابطه با وضعیت بازگشایی نماد صدرا نیز خاطرنشان کرد: فرآیند رسیدگی به پرونده این شرکت در حالی به این زودی به پایان نخواهد رسید که با توجه به برگزاری مجمع سالانه صدرا در روز سه‌شنبه (فردا) و تصمیمات اتخاذ شده، نماد این شرکت بعد از بررسی های لازم در روزهای آینده باز خواهد شد.