فرید هلالات
پس از برخورد قیمت به هدف ۷۲ دلار که در نهایت به تست شدن ۷۳ دلار نیز انجامید محدوده‌‌های ۶۲ دلار و ۵۸ دلار به عنوان اهداف قیمت تعیین شدند. حال با شکسته شدن ۶۲ دلار هدف بعدی در ۵۸ دلار محقق گشته است.

در این محدوده قیمت به خط میانه چنگال اندروز و تلاقی آن با تصحیح 50‌‌درصد برخورد کرده است. این احتمال وجود دارد که قیمت 55 دلار را نیز در 8/61‌‌درصد فیبوناچی تست کند. در نمودار قیمت نفت کانال‌‌های چنگال اندروز هر یک به عنوان یک کانال فیبوناچی فرض شده اند و بنابراین تلاقی خطوط کانال مذکور با 55 دلار بر اهمیت این محدوده می‌‌‌افزاید. برای آگاهی بیشتر باید به این نکته اشاره کرد که حمایت‌‌های پایین‌تر از 55 دلار عبارتند از: 50 دلار در محدوده 76.4‌‌درصد فیبوناچی، 44 دلار در محدوده تصحیح 100‌‌درصد.
احتمال تست شدن ۵۵ دلار چندان بالا نیست؛ بنابراین نمی‌‌‌توان احتمال قابل‌توجهی برای تحقق حمایت‌‌های پایینتر در نظر گرفت. در راه تصحیح افت اخیر، مقاومت‌‌های مهم عبارتند از: ۶۴ دلار در محدوده ۳۸.۲‌‌درصد فیبوناچی، ۶۸ - ۶۶ دلار در محدوده تصحیح ۵۰‌‌درصد و ۶۱.۸‌‌درصد فیبوناچی، ۷۰ دلار در محدوده ۷۶.۴‌‌درصد فیبوناچی.
در شرایط فعلی محدوده 64 دلار اولین هدف قیمت است که احتمال شکسته شدن آن به قصد 68 - 66 دلار وجود دارد.
Farid.Helalat@gmail.com