گروه بورس - شرکت سیمان داراب هفته گذشته میزبان سهامداران خود در مجمع عمومی عادی سالانه بود. به گزارش خبرنگار ما، ریاست مجمع سیمان داراب برعهده مسعود گل‌رخان خالدی به نمایندگی از سهام عدالت بود و قاسمی و واله هم ناظران جلسه بودند و اکبر مجیدپور، مدیرعامل شرکت هم دبیری مجمع را برعهده داشت.

بنابراین گزارش، در مجمع «ساراب» مدیرعامل شرکت به قرائت گزارش هیات‌مدیره پرداخت و از آخرین تحولات رخ داده در این شرکت بورسی سخن گفت. مجیدپور در اظهارات خود از تحقق سود خالص ۷۶۷ریالی سال ۸۷ خبر داد و گفت: سود عملکرد سال گذشته شرکت نسبت به سال ۸۶ به میزان ۵۰درصد افزایش یافته است که حاصل تلاش همه کارکنان در راستای افزایش تولید و فروش است.

وی از صادرات به عنوان یکی از موفقیت‌های شرکت یاد کرد و افزود: در سال گذشته شرکت سیمان داراب از جمله صادرکنندگان اصلی سیمان بود و در سال جاری نیز به نظر می‌رسد که صادرات شرکت با افزایش قابل توجهی مواجه شود. براساس این گزارش، گفته می‌شود که سیمان داراب در سال جاری صادرات حدود ۳۰۰هزار تن سیمان را در مرز چزابه پیش‌بینی کرده است.

قرائت گزارش هیات‌مدیره از سوی مدیرعامل که از عملکرد مناسب شرکت در سال گذشته به‌رغم وقوع بحران اقتصاد جهانی و رکود ساخت‌و‌ساز حکایت داشت، موجب شد تا سهامداران بابت این عملکرد مناسب از هیات‌مدیره قدردانی کنند، ضمن این‌که قرائت گزارش حسابرس که بدون بند حسابرسی مبهم بود، تحسین صاحبان سهام را برانگیخت. مجمع سیمان داراب پس از استماع گزارش هیات‌مدیره و حسابرس، به اتفاق آرا صورت‌های مالی و ترازنامه شرکت را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۸۷ مورد تصویب قرار داد، ضمن این‌که تقسیم ۶۵۰ریال سود به ازای هر سهم را تصویب کرد، در حالی که پیشنهاد هیات‌مدیره تقسیم سود ۵۰۰ریالی بود.

با تقسیم ۶۵۰ریال سود در مجمع سیمان داراب، سود تقسیمی شرکت نسبت به سال گذشته معادل ۶۲درصد افزایش یافته است. براساس تصمیم شرکت سود سهامداران حقیقی شرکت از روز بعد از برگزاری مجمع قابل پرداخت است که در واقع سیمان داراب یکی از معدود شرکت‌هایی است که با درنظر گرفتن منافع سهامداران حقیقی، سود سهام آنان را بلافاصله پس از برگزاری مجمع پرداخت می‌کند.

مجمع سیمان داراب همچنین در تصمیمی دیگر اشخاص حقوقی و حقیقی شامل کارگزاری سهام عدالت، شرکت پارس‌سوئیچ، سرمایه‌گذاری سپه، سیمان سپاهان و اکبر مجیدپور را به عنوان اعضای هیات‌مدیره شرکت انتخاب کرد.

گفتنی است، شرکت سیمان داراب در سال گذشته به رکورد فروش بیش از یک میلیون تنی دست یافت.

سیمان داراب تاکنون در شرکت‌های سیمان دشتستان، عمران و توسعه داراب و ... سرمایه‌گذاری کرده که همه این سرمایه‌گذاری‌ها با ارزش افزوده اقتصادی مواجه شده‌اند و این سرمایه‌گذاری‌ها در شرایطی انجام شده که سیمان داراب در سال‌های پس از بهره‌برداری به‌رغم آن که افزایش سرمایه نداشته، بالغ بر ۳۹۰میلیارد ریال از محل منابع داخلی و اخذ تسهیلات از بانک‌ها این سرمایه‌گذاری بلند‌مدت را انجام داده است.