فرید هلالات
با دیدگاه میان مدت قیمت برای رسیدن به خط میانه چنگال اندروز (Median Line) ناکام مانده است. در ناکامی قبلی، قیمت طبق قواعد کانال‌‌های قیمت به خط حمایتی قبلی بازگشته و پیووت C را نیز تا حدودی تست کرده است.

حال در محدوده خط 50‌‌درصد از کانال چنگال اندروز، قیمت در خارج از باند بالایی بولینگر، کندل Hanging Man را ایجاد کرده است. الگوی ایجاد شده نشانه‌‌ای از اشباع بازار خریداری است و بنابراین افت قیمت در دستور کار بازار قرار دارد. در راه افت آتی قیمت حمایت‌‌ها عبارتند از:
۸۰ تومان در ۲/۳۸‌‌درصد فیبوناچی
78 تومان در 8/61‌‌درصد فیبوناچی
احتمالا در زمان چاپ این تحلیل ۸۰ تومان شکسته شده و قیمت در محدوده ۷۸ تومان قرار خواهد داشت. در این محدوده احتمال متعادل شدن بازار سهام شرکت وجود دارد؛ اما چنانچه بازار به اشباع فروشندگی نرسیده باشد، حمایت ۷۶ تومان در محدوده حفره تاریخی قیمت قرار دارد. به دلیل نزدیکی بیش از حد حمایت ۷۶ تومان و حفره ۷۵ تومان بهتر است این محدوده را به صورت حمایت ۷۶ - ۷۵ تومان در نظر بگیریم.
در محدوده 78 تومان میانگین متحرک 55 روزه و میانگین متحرک 20 روزه در میانه باندهای بولینگر قرار دارند و بنابراین اولین احتمال این است که بازار سهام شرکت در محدوده 78 تومان به تعادل نسبی و افت پتانسیل فروشندگی برسد؛ اما به هر حال باید شرایط مختلف مد نظر قرار گیرد. چنانچه به هر دلیلی 75 تومان رو به پایین شکسته شود، حمایت‌‌های 71 تومان و 68 تومان حمایت‌‌های بعدی محسوب می‌شوند.
Farid.Helalat@gmail.com