گروه بورس - علیرضا باغانی: مدیرعامل سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان از درخواست این شرکت سرمایه‌گذاری برای برگزاری مجمع فوق‌العاده فولاد مبارکه به منظور انتخاب اعضای هیات‌مدیره خبر داد.

عیسی رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما افزود: مهر اقتصاد ایرانیان به عنوان سهامدار ۸درصدی فولاد مبارکه طبق مذاکراتی که با تامین اجتماعی سهامدار عمده دیگر داشته، درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده به رییس هیات‌مدیره این شرکت فولادسازی داده است.

وی با بیان این‌که درخواست ما برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور انتخاب هیات‌مدیره با بی‌اعتنایی رییس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه روبه‌رو شد، گفت: پس از آن که جوابی از رییس هیات‌مدیره فولاد برای برگزاری مجمع و انتخاب هیات‌مدیره دریافت نشد، ما طی نامه‌ای از بازرس شرکت درخواست انتشار آگهی مجمع فوق‌العاده با دستور انتخاب هیات‌مدیره کردیم که احتمالا بازرس به زودی اقدام به برگزاری مجمع خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر بازرس نیز اقدامی برای برگزاری مجمع انجام ندهد، برنامه شما چه خواهد بود؟ گفت: طبق قانون ما می‌توانیم پس از طی مراحل ذکر شده، خود مجمع برگزار کرده و برای تغییر در ترکیب هیات‌مدیره شرکت اقدام کنیم.مدیرعامل «مهر» از تحمیل هزینه‌های سنگین به مبارکه از سوی هیات‌مدیره دولتی شرکت به عنوان دلایلی یاد کرد که تغییرات مدیریتی در فولاد مبارکه را ضروری ساخته است.

وی گفت: مبارکه ۸۰میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت کرده و از بابت هزینه‌های باشگاه هم رقمی معادل ۱۰میلیارد تومان به شرکت تحمیل شده، ضمن آن‌که از بابت برخی مساعدت‌ها و همکاری‌ها با دیگر شرکت، هزینه‌های میلیاردی به شرکت وارد شده است.

رضایی افزود: برنامه ما تغییر مدیریت دولتی در فولاد مبارکه است، چرا که معتقدیم با خصوصی‌شدن شرکت، این‌گونه هزینه‌ها از جیب سهامداران توجیهی ندارد و منافع سهامداران در این زمینه درنظر گرفته نمی‌شود.

وی پیش‌بینی کرد در روزهای آینده بازرس فولاد مبارکه نسبت به برگزاری مجمع فوق‌العاده اقدام کند، چرا که درخواست ما قانونی است.