گروه بورس - کارخانجات سیمان صوفیان درآمد هر سهم امسال را با ۸۶ریال افزایش به طور خالص مبلغ ۵۳۳ریال

پیش‌بینی کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را در ۲۱اسفند ۸۷ مبلغ ۴۴۷ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش مقداری فروش صادراتی، افزایش میزان خرید کلینکر به دلیل تغییر در ترکیب تولید سیمان، کاهش هزینه استهلاک به دلیل تاخیر در بهره‌برداری از واحد ۳، کاهش هزینه مالی به دلیل افزایش ورود وجه نقد ناشی از فروش و به تبع آن کاهش تسهیلات مالی پیش‌بینی شده عنوان کرده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سیمان صوفیان برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۹درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت دلایل اصلی تغییر را کاهش مقدار تولید و فروش به دلیل رقابتی‌تر شدن بازار و کاهش تقاضا، افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته ناشی از افزایش هزینه استهلاک به دلیل راه‌اندازی واحد (خط تولید) شماره ۳ و افزایش بهای مواد براساس آخرین قراردادها، کاهش خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی ناشی از هزینه توقف کوره‌های واحدهای شماره ۱، ۲ و ۴ به دلیل نصب ماشین‌آلات واحد شماره ۴، افزایش هزینه‌های مالی ناشی از سررسید اقساط تسهیلات دریافتی فروش اقساطی و کاهش مالیات به دلیل کاهش میزان فعالیت (سود عملیاتی) و معافیت فروش صادراتی عنوان کرده است.

سیمان صوفیان درنظر دارد سرمایه خود را در سال ۸۸ از مبلغ ۳۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۷۰۰میلیارد ریال به میزان ۱۰۰درصد از محل مطالبات سهامداران افزایش دهد. از سوی دیگر پیش‌بینی تقسیم سود امسال «سصوفی» مبلغ ۴۶۰ریال درنظر گرفته

شده است.