گروه بورس- شرکت سایپا پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی ۸۷ را با ۹درصد افزایش نسبت به سال قبل به بازار اعلام کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، درآمد هرسهم «خساپا» با سرمایه ۹‌هزار و ۶۵۴میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

سایپا در پیش‌بینی‌های عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی گذشته به ترتیب فروش با چهاردرصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با سه درصد افزایش و سود عملیاتی با پنج‌درصد افزایش مواجه است.

به استناد مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۲۸ اسفندماه ۸۶، اجرای افزایش سرمایه شرکت از مبلغ نه‌هزار و ۶۵۴میلیارد ریال به مبلغ ۱۲هزار میلیارد ریال طی یک یا چندمرحله از محل سود تقسیم نشده و سود سنوات آتی پس از تقسیم سود در مجمع عمومی عادی سالانه مربوط به عملکرد ۸۶ در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت.

مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد، تقسیم ۸۰درصد سود خالص را برای سال مالی ۸۷ به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

این شرکت پیش‌بینی کرده است که در سال‌ مالی ۸۷، بیش از ۳۴هزار و ۹/۵۵۱میلیارد ریال از بابت فروش محصولات خود درآمد کسب کند.

مطابق این اطلاعیه پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۷ به مبلغ چهارهزار و ۸۰۰میلیارد ریال (۴۹۷ریال به ازای هرسهم) معادل ۶۲درصد از کل سود خالص است. درآمد مزبور در پیش‌بینی سال مالی ۸۶ معادل ۵۹درصد است.