خبرهای محفلی بازار از سود جدید مس تا...

گروه بورس- پس از یک توقف نسبتا طولانی روز گذشته نماد سایپا بازگشایی شد که به رغم تعدیل مثبت EPS در سطح قابل توجه و اعلام ۸۰EPS تومانی برای سال ۸۷، فقط رشد ۲ریالی قیمت را تجربه کرد، از سوی دیگر ایرالکو هم پس از بازگشایی نماد عرضه‌هایی را شاهد بود. در گوشه دیگری از تالار شیشه‌ای،فن‌آوران با تجربه افت ۲ درصدی قیمت به سطح قیمت عرضه اولیه خود نزدیک شد.

«شفن» دیروز سطح قیمتی ۶۸۱تومانی را تجربه کرد،در حالی که قیمت عرضه اولیه آن ۶۷۵تومان بود.

در حال حاضر روند حاکم بر بازار تحت تاثیر عواملی برون‌زا همچون بسته سیاستی دولت در رابطه با بازار پول و سرمایه و همچنین ادامه ابهام در سرنوشت تعیین وزیر جدید اقتصاد، معاملاتی را توام با نوسان منفی تجربه می‌کند، از سویی دیگر مداخله ایمیدرو در تعیین نرخ محصولات فولادی رکود را به بازار معاملات فلزی‌ها به همراه آورده است.

دیگر خبر بازار اینکه در راستای معاملات عمده بازار، شرکت سرمایه‌گذاری البرز با فروش ۵۴‌درصد از سهام کشت و صنعت پیاذر قصد خروج از این شرکت کوچک بورسی را دارد.

براساس این گزارش، سرمایه‌گذاری البرز در نظر دارد ۲‌میلیون و ۷۱۹‌هزار و ۲۱۰ سهم (معادل ۴/۵۴‌درصد) از سهام شرکت غذایی کشت و صنعت پیاذر را به قیمت پایه هر سهم ۳۰۰تومان عرضه و به فروش برساند. شرایط این عرضه عمده در قالب ۳۰‌درصد نقد و سه قسط مساوی تعیین شده و کارگزاری حافظ این تعداد سهام را در روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت در تابلوی فرعی عرضه خواهد کرد.

به گزارش فارس، شرکت پیاذر با سرمایه ۵۰۰‌میلیون تومانی به ازای هر سهم ۲۳۷ ریال در ۲۵ مهر ۸۶ پیش‌بینی کرده که با توجه به قیمت ۲۳۲ تومانی هر سهام این شرکت، نسبت قیمت به درآمد این سهم ۸/۹ مرتبه است. در بازار دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع سیمان غرب و سیمان بجنورد، ایران دارو، بین‌المللی توسعه ساختمان و موتورسازان تراکتورسازی ایران بازگشایی شدند.

برنامه خرید زمین های جدید در «شاهد»

گفته‌های بازار: پس از فروش بخشی از زمین پروژه ملارد، گفته می‌شود شرکت سرمایه‌گذاری شاهد به دنبال خرید زمین در نقاط دیگر است.

شنیده‌های ما: بنابر اطلاعات رسیده، «ثشاهد» برنامه خرید زمین در شهریار و نقاط دیگر را دنبال می‌کند و اساسا توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش مسکن از جمله برنامه‌های اصلی «شاهد» است.

فروش ساختمان در «وامید»

گفته‌های بازار: سرمایه‌گذاری امید که ساختمانی به مساحت ۹۲۰مترمربع را در خیابان شهیدبهشتی تهران به مزایده گذاشته، با این شایعه مواجه است که از این محل سود غیرعملیاتی شناسایی خواهد کرد.

شنیده‌های ما: اما براساس اخبار رسیده این ساختمان قرار است، به یکی از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری امید واگذار شود، لیکن «وامید» از این بابت سود غیرعملیاتی شناسایی نخواهد کرد.

سهامداران مس در انتظار ۱۷۵EPS تومانی

گفته‌های بازار: در شرایطی که مس به طور میانگین قیمت جهانی ۸۵۰۰دلار در هر تن را تجربه می‌کند، در بازار گفته می‌شود، مس ایران به زودی پیش‌بینی سود ۱۷۵تومانی برای سال مالی ۸۶ اعلام می‌کند. گفتنی است، مدیرعامل مس ایران در نخستین روز این هفته به طور ناگهانی تغییر کرد.

شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده، «فملی» به زودی پیش‌بینی سودی معادل ۱۷۰ تا ۱۷۵تومان اعلام خواهد کرد.