گروه بورس: سیمان سپاهان درآمد هر سهم امسال را با یک‌هزار و ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۸۹ریال پیش‌بینی کرده است. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد «سپاها» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۸درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت دلایل عمده تغییر را افزایش مقدار تولید و فروش (به علت راه‌اندازی خط ۳ در سال ۸۷)، افزایش هزینه‌ها، کاهش تسهیلات مالی دریافتی، کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و کاهش درآمدهای معاف از مالیات عنوان کرده است.

شرکت اعلام کرده است طرح احداث یک واحد کوره با ظرفیت ۳۳۰۰تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۱۱۳۰میلیارد ریال و همچنین طرح افزایش ظرفیت خطوط کارخانه سیمان به میزان ۱۵درصد در هر خط (افزایش مجموعا ۹۹۰تن کلینکر در روز) با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۴۸۹میلیارد ریال را در دستور کار دارد.

سیمان سپاهان در این رابطه تاکنون به ترتیب، مبلغ ۱۰۰۹ و ۱۳۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است و پیش‌بینی شده که فازهای اول و دوم طرح توسعه در تیرماه ۸۷ و فاز سوم طرح توسعه و طرح افزایش ظرفیت طی سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد.

همچنین اثر طرح‌های مذکور بر درآمد هر سهم شرکت مبلغ ۱۹۶ریال برآورد شده است.

هیات‌مدیره سیمان سپاهان در نظر دارد برای سال مالی ۸۷ تقسیم مبلغ ۳۴۸۰۰۰میلیون ریال (۲۹۰ریال به ازای هر سهم) را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شایان ذکر است شرکت سود پیشنهادی هیات‌مدیره جهت تقسیم بین سهامداران، برای سال مالی ۸۶ را نیز مبلغ ۳۴۸۰۰۰میلیون ریال اعلام کرده بود.