گروه بورس- شرکت تولی‌پرس افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال را در دست بررسی دارد.

بنابراطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، افزایش سرمایه ۵۰درصدی «شتولی» از محل مطالبات و آورده نقدی صاحبان سهام خواهد بود. تولی‌پرس درآمد هر سهم امسال را با ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۴۶ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد تولی‌پرس برای سال مالی ۸۷ نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال قبل به ترتیب فروش ۱۴درصد افزایش، بهای تمام شده ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییر را افزایش نرخ فروش محصولات غیرپودری، افزایش هزینه مواداولیه و سربار، کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری به دلیل کاهش سود سهام شرکت‌ها و عدم فروش دارایی ثابت در سال جدید اعلام کرده است.

این در حالی است که مبلغ ۱۶۲۳۸میلیون ریال از سود خالص پیش‌بینی شده سال مالی ۸۶ (به ازای هر سهم مبلغ ۱۶۲ریال و معادل ۲۱درصد از کل سود) مربوط به درآمدهای متفرقه می‌باشد که عمدتا شامل سود حاصل از فروش دارایی سود سپرده بانکی درآمد اجاره و زیان ناشی از تسعیر ارز بود.

شرکت سیاست تقسیم سود سال ۸۷ را اعلام نکرده است.

تولی‌پرس طرح‌های افزایش ظرفیت پودر، اصلاح خطوط بسته‌بندی پودر و مکانیزاسیون خطوط بسته‌بندی مایعات را به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۵میلیارد ریال، مبلغ ۱۷میلیارد و ۶۴۴میلیون ریال و مبلغ ۱۶میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال در دست اجرا دارد. هزینه‌های انجام شده تاکنون به ترتیب مبلغ ۳۸۰۵۲میلیون ریال، مبلغ ۱۷میلیارد و ۲۶۶میلیون ریال و مبلغ ۴۵۹۸میلیون ریال و درصد پیشرفت کار ۸۵، ۹۸ و ۲۷درصد است.