گروه بورس- شرکت توسعه معادن روی ایران پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی ۸۷ را اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «کروی» درآمد هرسهم سال مالی ۸۷ را با سرمایه ۸۷۷میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال، مبلغ ۲۷۶ریال پیش‌بینی کرده است. این پیش‌بینی در مقایسه با سال مالی قبل ۵۰درصد کاهش دارد. شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره تصمیم دارد تقسیم ۸۰درصد حداقل سود قابل تقسیم براساس سود و زیان تلفیقی با صورت سود و زیان شرکت اصلی را به عنوان سود تقسیمی به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.پیش‌بینی عملکرد «کروی» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۵۰درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۶۷درصد افزایش و سود عملیاتی ۴۷درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل آن را ناشی از برآورد کاهش سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر (عمدتا شرکت کالسیمین و صنعت روی زنگان) و افزایش هزینه‌های مالی به دلیل افزایش تسهیلات بانکی اخذ شده و در دست اقدام اعلام کرده است.

مطابق این اطلاعات، پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)‌های متفرقه برای سال مالی ۸۶ مبلغ ۱۱۰میلیارد ریال (به ازای هرسهم مبلغ ۱۲۵ریال و معادل ۲۲درصد از کل پیش‌بینی سود سال مالی ۸۶) ناشی از فروش دارایی ثابت و برای سال مالی ۸۷ مبلغ ۸۰میلیارد ریال (به ازای هرسهم ۹۱ریال و معادل ۳۴درصد سود خالص) عمدتا شامل سود فروش زمین ایران خمسه واقع در زنجان است.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۲۸ آذرماه ۸۶ سرمایه شرکت از مبلغ ۵۴۸میلیارد و ۶۲۵میلیون ریال به مبلغ ۸۷۷میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال (معادل ۶۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.این شرکت در دوره ۹ ماه منتهی به پایان آذرماه ۸۶ مبلغ ۳۹۸ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت. از این رو توانست ۷۲درصد از پیش‌بینی سود ۸۶ را پوشش دهد.

سود ۸۶ این شرکت برابر ۵۵۲ریال پیش‌بینی شده بود.