گروه بورس- شرکت توکافولاد در دوره یک ماهه منتهی به پایان اسفند ماه ۸۶ شاهد رشد ۲۰درصدی ارزش بازار به بهای تمام شده ابتدای دوره بود. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، ارزش بازار این شرکت در پایان دوره برابر ۶۴میلیارد و ۵۲میلیون ریال بود.

«وتوکا» در دوره یاد شده سهام شرکت‌های توکا تدارک، توکابتن، تولیدی نسوز، ایران ذوب، مهندسی ساخت و توسعه مدیریت توکا، توکا سبز، راهبران فولاد اصفهان، سرمایه‌گذاری توسعه توکا، توکا تولید اسپادان، آتیه فولاد و نقش جهان، پارس فولاد مبین، اعتمادگستر سپاهان، فولاد مبارکه، باما، معادن و فلزات، معادن منگنز، گل‌گهر، چادرملو، فولاد خراسان و حمل‌ونقل توکا را تحصیل کرد.

همچنین در همین دوره سهام بهسازان صنایع خاورمیانه، صنایع برش، توکارنگ سپاهان، لاستیک‌های صنعتی میرکو، معادن و فلزات، چادرملو، معادن روی، ایران‌خودرو، فولاد خراسان، حق تقدم توسعه معادن روی و حق‌تقدم پارسیان را واگذار کرد. مبلغ واگذاری سهام یاد شده معادل ۱۲میلیارد و ۴۷۱میلیون ریال بود.

«وتوکا» در پرتفوی اسفند ماه خود شاهد رشد ۵۶درصدی ارزش بازار گروه سایر تجهیزات حمل‌ونقل به بهای تمام شده ابتدای دوره این گروه بود.

گروه فلزات اساسی این پرتفوی نیز با رشد پنج درصدی ارزش بازار پایان دوره به بهای تمام شده ابتدای دوره مواجه بود.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «وتوکا» درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را با ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۱۹ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۶ماهه منتهی به آذر ماه معادل ۹درصد پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «وتوکا» برای سال مالی منتهی به خرداد ماه ۸۷ نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۷درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۴۴درصد کاهش، سود حاصل از ارائه خدمات ۳درصد افزایش و سود عملیاتی مبلغ ۳۳۶میلیون ریال افزایش داشته است که شرکت دلایل تغییرات را افزایش تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و پیش‌بینی افزایش سود سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعلام کرده است.مطابق اطلاعات دریافتی قبلی، شرکت اعلام کرده است با توجه به اینکه درآمد پروژه ساخت و راه‌اندازی واگن برگردان شماره ۲ (کاردامپر) براساس پیشرفت کار شناسایی می‌گردد در پیش‌بینی درآمد حاصل از ارائه خدمات برای سال مالی ۸۷، با فرض ۳۰درصد پیشرفت مبلغ ۳۴۷۰میلیون ریال سود حاصل از ارائه خدمات پروژه مذکور در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است، شرکت در اطلاعات ارسالی قبلی (۵/۲/۸۶) اعلام کرده بود، مناقصه ساخت و راه‌اندازی واگن برگردان شماره ۲ (کاردامپر) شرکت فولاد مبارکه را برنده شده است، قرارداد مذکور به صورت E P C (طراحی، ساخت و تامین تجهیزات، اجرا و راه‌اندازی) با مبلغ اولیه ۲۲۷میلیارد ریال، بایستی ظرف ۳۰ماه به انجام برسد که در پایان اسفند ماه ۸۵ به شرکت ابلاغ و عملیات اجرایی آن از فروردین ماه ۸۶ آغاز شده است.

«وتوکا» اعلام کرده است اجرای قراردادهای ماشین شماره۲ ریخته‌گری به مبلغ۲۴۰میلیارد ریال که در ۲۶اسفند ۸۶ برنده شده تاکنون تاریخ شروع قرارداد اعلام نگردیده و تاثیر در بودجه ۸۷ نخواهد داشت و همچنین اجرای قرارداد احداث واحد تخلیه، انباشت و برداشت گندله‌سازی سبا به مبلغ ۴۹۹میلیارد ریال که در آذرماه ۸۶ برنده گردیده وعملیات اجرایی از تاریخ اول اسفند ۸۶ شروع می‌شود و با حداکثر ۷درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان خرداد ماه ۸۷ در صورت با اهمیت بودن تاثیر آن بر سود اعلام شده سال مالی ۸۷ متعاقبا اعلام می‌شود.

هیات‌مدیره در نظر دارد حدود ۷۵درصد از سود خالص سال مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی مذکور پیشنهاد کند.