گروه بورس- سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان در دوره شش‌ماه منتهی به پایان اسفندماه ۸۶، ۳۱۰ریال سود به ازای هرسهم خود کنار گذاشت. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «وآذر» پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۷ را مبلغ ۴۹۸ریال و با سرمایه ۵۴میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال اعلام کرده است.

هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان در نظر دارد، ۱۰درصد سود خالص سال مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

پیش‌بینی عملکرد «وآذر» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ ۲۹میلیارد و ۳۱۱میلیون ریال کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ ۴۸میلیارد و ۹۹۵میلیون ریال افزایش، سود عملیاتی ۲۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۷درصد کاهش یافته است.

مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی ۸۶، سود حاصل از سایر فعالیت‌ها در سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳۸میلیارد و ۸۴۰میلیون ریال (۷۱۰ریال به ازای هرسهم) عمدتا ناشی از واگذاری پروژه ائل گلی است. همچنین مطابق اطلاعات دریافتی مبلغ ۹میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال پیش‌بینی سود حاصل از سایر فعالیت‌ها در سال مالی ۸۷ (۱۷۲ریال به ازای هرسهم) ناشی از پیش‌بینی واگذاری پروژه گلگشت در سال مالی ۸۷ است. مطابق این اطلاعات سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی ۸۷، ناشی از فروش سهام شرکت تابعه بنیان دیزل به مبلغ ۴۸میلیارد و ۴۷میلیون ریال است که بیش از ۱۷۶درصد سود پس از کسر مالیات را تشکیل می‌دهد. همچنین مبلغ ۳۰میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال به عنوان ذخیره کاهش ارزش شرکت کولاک شرق نیز حساب‌ها منظور شده است.