گروه بورس: «خنصیر» اعلام کرده است: انعقاد قرارداد تولید میل سوپاپ ریو با شرکت مگاموتور برای نیمه دوم امسال پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت را تعدیل کرد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، مهندسی نصیر ماشین درآمد هر سهم امسال را با ۲۰‌میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۵۸‌ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که شرکت در ۲۹‌بهمن ۸۶‌ پیش‌بینی سود هر سهم را ۵۷۹‌ریال اعلام کرده بود.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «خنصیر» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۵‌درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۴۸‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۳‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات یک‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات دریافتی شرکت اعلام کرده با توجه به اینکه شرکت در سال ۸۵ مبلغ ۲۰۵۵‌میلیون ریال ذخیره مالیات در نظر گرفته است؛ در حالی که مطابق آیین‌نامه ماده ۴‌قانون مقررات تسهیل و نوسازی از معافیت مالیاتی مربوط به افزایش سرمایه می‌تواند استفاده نماید؛ لذا مبلغ حدود ۱۴۸۰‌میلیون ریال (به ازای هر سهم ۷۴‌ریال) مازاد ذخیره مالیاتی در نظر گرفته شده است که در صورتی که تا پایان سال جاری برگ قطعی مالیاتی صادر نگردد، به سود انباشته سال مالی ۸۷ شرکت افزوده خواهد شد.

«خنصیر» اعلام کرده است که هیات‌مدیره افزایش سرمایه به مبلغ ۲۰‌میلیارد ریال(معادل ۱۰۰‌درصد) از محل سود انباشته را در برنامه خود دارد. هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ هشت‌میلیارد ریال را جهت تقسیم بین سهامداران مجمع عمومی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.