گروه بورس- تقسیم سود ۱۵۰‌‌تومانی به ازای هر سهم در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده‌ شرکت تاید‌واتر خاورمیانه به تصویب رسید. به گزارش خبرنگار ما، این مجمع که با حضور ۷۳‌درصد سهامداران تشکیل شد، با اکثریت آرا سود ۱۵۰‌‌تومانی را به ازای هر سهم تقسیم کرد. این در حالی است که سازمان بنادر به عنوان سهامدار عمده این شرکت بعد از مخالفت سازمان خصوصی‌سازی با افزایش سرمایه تاید‌واتر در اسفند سال گذشته، این بار با تقسیم سود به منظور تعیین تکلیف سود انباشته ۲/۳۴‌میلیارد‌تومانی تاید واتر خاورمیانه موافقت کرد.

با این ترتیب در ابتدای مجمع که دستور مجمع قرائت شد، سهامداران با اکثریت آرا سود را تقسیم کردند. این در حالی است که اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی به دلیل عرضه سهام تایدواتر در روز سه‌شنبه این هفته اعلام کرده بود که چون قیمت پایه سهام تاید واتر برای عرضه بلوکی این سهم تعیین شده است، این سهم نمی‌تواند هیچ سودی را تقسیم کند. با این وجود مجمع روز گذشته شرکت تایدواتر با حضور نماینده سازمان بنادر به عنوان سهامدار عمده، این سود ۲/۳۴‌میلیارد تومانی را تقسیم کرد.

به نظر می‌رسد این تقسیم سود در عرضه روز سه‌شنبه سهام تایدواتر تاثیرگذار باشد و خریدارانی که به منظور تصاحب این سود ۱۶‌میلیارد‌تومانی سازمان بنادر، تمایل به خرید سهام تاید‌واتر را داشتند، در رقابت تنگاتنگ با خریداران تخصصی فعالیت تاید واتر حضور پیدا نکنند.

هرچند که مهندس صدر، نماینده سازمان بنادر در مجمع ضمن تاکید بر اینکه شرکت‌های داخلی توانایی رقابت با تاید واتر در زمینه عملیات کانتینری بندر شهید رجایی را ندارند گفت: بدون شک عقد قرارداد ۲۵‌ساله با تاید واتر بعد از فروش سهام این شرکت نیز ادامه می‌یابد تا این مذاکرات را با خریدار جدید و شرکت تاید‌واتر نهایی کنیم.

اما به نظر می‌رسد با تقسیم سود در مجمع نحوه تعامل شرکت تاید‌واتر به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور بنادر با سازمان بنادر و کشتیرانی به عنوان متولی بنادر کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.