فارس- برگزاری مجمع سالانه شرکت بورس در ۳۱ فروردین، برنامه افزایش سرمایه ۵‌میلیارد تومانی در مهرماه، حضور شرکت بورس در بازار سهام، راه‌اندازی بازارهای اول و دوم در خرداد ماه و افزایش نیم ساعته زمان معاملات جدیدترین اخباری بود که از سوی مدیرعامل شرکت بورس اعلام شد. علی رحمانی در گفت‌و گویی آخرین اخبار مربوط به شرکت بورس را اعلام کرد.

برگزاری مجمع سالانه در ۳۱ فروردین

رحمانی در خصوص زمان برگزاری مجمع عمومی سالانه جهت بررسی و تصویب صورت‌های مالی ۸۶ شرکت بورس اظهار داشت: براساس برنامه‌های تعیین شده مجمع عمومی سالانه شرکت بورس روز شنبه ۳۱ فروردین ماه در سالن الغدیر (واقع در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران) برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از سود ۴۴۹ ریالی شرکت سهامی بورس بین بیش از ۶ هزار سهامدار تقسیم خواهد شد، گفت: درصد تقسیم سود ۸۶ شرکت بستگی به تصمیم‌گیری مجمع دارد.

افزایش ۵‌میلیارد تومانی سرمایه شرکت بورس

رحمانی به برنامه حضور شرکت بورس در بازار سهام اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این برنامه باید سرمایه ۱۵‌میلیارد تومانی شرکت بورس به ۲۰‌میلیارد تومان افزایش یابد، تا زمینه حضور آن در بازار اول فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بورس ادامه داد: براین اساس باید سود کمتری در مجمع سالانه تقسیم شود تا زمینه‌های لازم حضور شرکت در بازار سهام از طریق اعمال افزایش سرمایه فراهم شود. رحمانی در رابطه با زمان افزایش سرمایه ۵‌میلیارد تومانی خاطرنشان کرد: این موضوع در مهرماه و همزمان با برگزاری مجمع عادی به طور فوق‌العاده‌ای که برای انتخاب اعضای هیات‌ مدیره جدید شرکت بورس برگزار خواهد شد، مطرح می‌شود.

راه اندازی بازار اول از ابتدای خرداد

رحمانی به راه‌اندازی بازار‌های اول و دوم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جدید پذیرش اوراق بهادار و براساس آیین‌نامه‌های موجود، سهام شرکت‌های بورس از این پس در دو بازار اول و دوم حضور خواهند داشت.

وی افزود: از اول خرداد بازارهای اول و دوم راه‌اندازی خواهند شد.

افزایش نیم ساعتی زمان معاملات

مدیرعامل شرکت بورس در خصوص افزایش زمان معاملات بازار سهام اظهار داشت: گزارش توجیهی افزایش ۳۰‌دقیقه‌ای زمان معاملات بازار سهام کشور ارائه شده تا بعد از جلب نظر کارشناسان و کارگزاران نسبت به اعمال چنین تصمیمی اقدامات لازم صورت گیرد. مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در بخش دیگری از اظهاراتش به واحد مرکز خبر گفت:‌ پالایشگاه‌های اصفهان و تبریز و شرکت مادر تخصصی مخابرات امسال وارد بورس و واگذار می‌شوند.

علی رحمانی افزود: قرار است به جز بانک‌ها، دیگر شرکت‌های دولتی که امسال بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، ۲۰‌درصد سهام آنها برای کشف قیمت عرضه خواهد شد در حالی‌که پارسال ۵‌درصد سهام شرکت‌های دولتی برای کشف قیمت در بورس عرضه می‌شد.

رحمانی درباره واگذاری بانک‌ها نیز گفت: هنوز مشکل بانک‌ها با صندوق‌های بازنشستگی رفع نشده است و بانک‌ها بدهی خود را به این صندوق پر داخت نکرده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد مشکل بانک‌ها در سال جدید برای واگذاری و عرضه در بورس حل شود. مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار، آغاز کار بورس را در سال جدید خوب ارزیابی کرد و گفت‌: از ۵ فروردین که فعالیت بورس در سال جدید آغاز شده ۱۲۰ واحد بورس افزایش یافته است.