ایسنا- مدیرعامل سازمان خصوصی سازی اجرای قانون اصل ۴۴، اتمام کار واگذاری سهام عدالت به ۴۲میلیون نفر و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به صورت وسیع را از برنامه‌های اولویت دار این سازمان در سال ۸۷ اعلام کرد. غلامرضا حیدری کردزنگنه مهم‌ترین برنامه سازمان خصوصی‌سازی در سال ۸۷ را اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی پس از تصویب نهایی آن ذکر کرد و گفت: خاتمه کار واگذاری سهام عدالت به ۴۲میلیون نفر و ۶ دهک جمعیتی نیز از دیگر برنامه‌های اولویت دار سازمان در سال‌جاری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به صورت وسیع‌تر را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: این واگذاری‌ها به خصوص در بخش نفت، نیرو، مخابرات، بانک‌ها و بیمه‌ها انجام خواهد شد.

وی همچنین مهمترین اقدام این سازمان در سال گذشته را واگذاری ۱۵هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی عنوان و تصریح کرد: این میزان از واگذاری در تاریخ کشور و منطقه بی سابقه است و از این نظر جزو کشورهای هستیم که واگذاری بی‌سابقه‌ای داشته است.

کردزنگنه با بیان اینکه واگذاری شرکت‌های دولتی در حجم عظیم در سال آینده نیز ادامه می یابد، گفت: آماده‌سازی بانک اطلاعات شرکت‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سراسر کشور و واگذاری سهام عدالت به ۲۰میلیون نفر از جمعیت کشور از دیگر اقدامات این سازمان در سال ۸۶ بود. وی از سازماندهی جدید ساختار سازمان خصوصی سازی بر اساس لایحه اصل ۴۴ قانون اساسی خبرداد و اظهار داشت: کار آماده سازی لایحه اصل ۴۴ که کار بسیار سنگینی بود، توسط سازمان زیر نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد.