گروه بورس- سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان سود خالص امسال را با ۲۷درصد کاهش پیش‌بینی کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «وآذر» درآمد هر سهم امسال را با ۵۴میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۹۸ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «وآذر» برای سال مالی منتهی به شهریور ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ ۲۹۳۱۱میلیون ریال کاهش، سود حاصل از فروش از سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ ۴۸۹۹۵میلیون ریال افزایش، سود عملیاتی ۲۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۷درصد کاهش یافته است.

مطابق اطلاعات دریافتی مبلغ ۹۴۰۰میلیون ریال پیش‌بینی سود حاصل از سایر فعالیت‌ها در سال مالی ۸۷ (۱۷۲ریال به ازای هر سهم) ناشی از پیش‌بینی واگذاری پروژه گلگشت در سال مالی ۸۷ است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در بهمن ۸۶ مبلغ ۱۷۶ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییرات را افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری به دلیل سود فروش سهام شرکت تابعه بنیان دیزل در اسفند ماه به مبلغ ۴۸۰۴۷میلیون ریال و کاهش سود (زیان) حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل احتساب زیان کاهش ارزش شرکت کولاک شرق به مبلغ ۳۰۴۵۰میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال است.

هیات‌مدیره «وآذر» در نظر دارد ۱۰درصد سود خالص سال مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.