گروه بورس- شرکت آهنگری تراکتورسازی به دلیل فروش دفتر تهران پیش‌بینی درآمد هر سهم ۸۷ را تعدیل کرد. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «خاهن» مبلغ ۲۶۷ریال روی پیش‌بینی سود هر سهم خود گذاشت. از این رو این پیش‌بینی را با سرمایه ۶۴میلیارد ریال، مبلغ ۸۹۲ریال اعلام کرد.

این شرکت در پیش‌بینی‌های خود با افزایش ۲۶درصدی در درآمد حاصل از فروش ۸۷ مواجه است.

پیش‌بینی عملکرد «خاهن» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش ۲۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

این شرکت سیاست تقسیم سود هیات‌مدیره برای سال مالی ۸۷ را اعلام نکرده است. اما بر اساس اطلاعات ارسالی عنوان کرده است که مبلغ ۲۷میلیارد و ۷۴۳میلیون ریال از سود قابل تقسیم که مربوط به فروش دفتر تهران می‌باشد بنا به توافق هیات‌مدیره برای خرید دفتر جدید ذخیره شده و تقسیم نخواهد شد.

شرکت اعلام کرده است، طرح سالن و کوره عملیات حرارتی (۶۳درصد پیشرفت کار، تاریخ بهره‌برداری نیمه اول سال ۸۷ و با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۶میلیارد و ۶۷۶میلیون ریال) را در دست اجرا دارد که تاکنون جمعا مبلغ شش‌میلیارد و ۲۵۳میلیون ریال در این رابطه سرمایه‌ گذاری کرده است. بر اساس اطلاعات دریافتی عملیات ساختمانی طرح ۸۴درصد و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ۲۵درصد پیشرفت داشته‌اند و کوره عملیات حرارتی به شرکت حمل و آماده نصب است و مقرر شده بود اعتبارات مورد نیاز طرح طبق مصوبه مجمع از محل منابع داخلی شرکت تامین شود که به علت مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی اجرای طرح با تاخیر مواجه شده است. هیات‌مدیره تخصیص مبلغ برای تکمیل و راه‌اندازی طرح فوق را از محل سود قابل تخصیص به مجمع عمومی عادی سال ۱۳۸۶ پیشنهاد خواهد کرد. همچنین شرکت تاریخ بهره‌برداری از طرح سالن و کوره عملیات حرارتی را در تاریخ ۱۹ دی ماه ۸۴ پایان سال ۸۴، در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۸۵ پایان سال ۸۵ و در تاریخ هفتم مرداد ماه ۸۶ نیمه اول سال ۸۶ و در تاریخ نهم دی ماه ۸۶ پایان سال مالی ۸۶ اعلام کرده بود.