گروه بورس- شرکت آذریت پیش‌بینی فروش ۸۷ خود را با ۱۴درصد افزایش به بازار اعلام کرده است.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «ساذری» در پیش‌بینی‌های سال مالی ۸۷، بهای تمام شده را با ۱۲درصد افزایش، سود عملیاتی را با ۱۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات را با ۱۲درصد افزایش در نظر گرفته است. این شرکت سود سال مالی آینده را با سرمایه شش‌میلیارد ریالی، چهارهزار و ۴۳۴ریال اعلام کرده است.

«ساذری» در تاریخ ۳۰بهمن ماه سال ۸۶ پیش‌بینی درآمد هر سهم را چهارهزار و ۷۷۴ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را اعلام نکرده است.

این شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۰میلیارد و ۵۱میلیون ریال (مبلغ سه‌هزار و ۳۴۲ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد دهد.

همچنین شرکت در خصوص اقدامات انجام گرفته جهت حذف آزبست از چرخه تولید اعلام کرده است: «شرکت به طور مستمر مذاکراتی را با مشاوران شرکت‌های خارجی به انجام رسانده است که این اقدامات در مرحله اول به صورت جایگزینی سلولز به میزان محدود و در مرحله دوم تغییر سیستم تولید به نوع بدون آزبست (حذف آزبست) را شامل خواهد شد. در این رابطه دو فقره پیشنهاد قیمت از کشورهای ایتالیا و اتریش دریافت شده که پس از بررسی و مذاکره با آنها عملیات اجرایی طرح مزبور از ابتدای سال ۸۷ آغاز خواهد شد.»