گروه بورس- شرکت معادن و فلزات در دوره ۹ماه نخست سال‌جاری توانست ۸۰درصد پیش‌بینی درآمد هر سهم را نسبت به بودجه محقق کند.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «ومعادن» درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه یک‌هزار و ۲۶۲میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال، مبلغ ۷۶۸ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره یاد شده توانست مبلغ ۶۱۳ریال سود به ازای هر سهم کنار بگذارد. این شرکت از سرمایه‌گذاری‌های خود در همین دوره مبلغ ۵۴۴میلیارد و ۴۷۶میلیون ریال سود کسب کرد.

پیش‌بینی عملکرد «ومعادن» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۲درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده که هیات‌مدیره در نظر دارد ۱۰درصد از سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

براساس این اطلاعیه پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های عملیاتی برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۱۴۳میلیارد و ۲۴۹میلیون ریال به طور عمده شامل احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های (کابل‌های مخابراتی شهید قندی) به مبلغ ۱۴۴میلیارد و ۱۳۱میلیون ریال است.

پیش‌بینی هزینه‌های مالی برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۱۷۳میلیارد و ۲۰۶میلیون ریال به طور عمده شامل مبلغ ۱۴۸میلیارد ریال هزینه‌های مالی ناشی از خرید سهام صنایع مس ایران و مبلغ ۲۴میلیارد و ۳۹۱میلیون ریال هزینه‌های مالی ناشی از خرید سهام کابل‌های شهید قندی است.