گروه بورس- بورس استرالیا برای دسترسی آسان سرمایه‌داران با سرمایه اندک و کوچک به شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری آمریکایی بزرگ، همایش را برگزار می‌کند.

بورس استرالیا با همکاری بانک‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی، کارگزاران و اتحادیه‌های صنعتی، همایشی را برای معرفی شرکت‌های راهبر استرالیایی با سرمایه متوسط یا اندک به مدیران سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا برگزار کرد. این همایش با نام «همایش شرکت‌های استرالیایی با سرمایه اندک» در روزهای ۶ و۷ مارس در هتل‌هایت نیویورک برگزار شد.

بیش از ۲۰ شرکت پذیرفته شده در بورس استرالیا با ارزش بازار قریب به ۵/۱میلیارد دلار در این همایش شرکت کردند که در بخش‌های گوناگون نظیر خدمات معدن، پزشکی، مالی و فناوری در حال فعالیت هستند.

همایش «شرکت‌های استرالیایی با سرمایه اندک» این امکان را برای بانک‌های سرمایه گذاری آمریکا و کارگزاران فراهم آورد تا مشتریان خود را از فرصت‌های سرمایه گذاری در شرکت‌های زود بازده استرالیایی و جذابیت‌های بورس استرالیا آگاه کنند.

ریچارد مارفی، مدیر عامل بازار سرمایه استرالیا، هدف از برپایی این همایش با سرمایه کم یا متوسط عنوان کرد و افزود: این اقدام زمینه دسترسی شرکت‌های با سرمایه اندک به سرمایه‌گذاران بین‌المللی را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: شواهد اخیر حاکی از آن است که تقاضا برای سرمایه گذاری در این شرکت‌ها افزایش یافته است.

جرمی جان استون، مدیر عامل بخش فروش بین‌المللی، اضافه کرد که چنین همایشی را می توانیم برای انجمن سرمایه‌گذاران بین‌المللی نیز برگزار کنیم. وی ادامه داد: این نخستین باری است که سرمایه‌گذاران آمریکایی، با شرکت‌های استرالیایی با سرمایه متوسط و کم در سطح وسیعی آشنا می‌شوند.

با حمایت بانک‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران، امیدواریم این همایش به صورت سالانه و تحت عنوان «همایش شرکت‌های استرالیایی با سرمایه اندک» برای انجمن سرمایه‌گذاران آمریکا برگزار شود.