گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران مبلغ ۷۰ریال را به ازای هر سهم میان سهامداران خود تقسیم کرد.

به گزارش خبرنگار ما، مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده این شرکت که روز ۱۹ اسفندماه سال‌جاری با مشارکت ۶۶/۸۱درصدی سهامداران برگزار شد، مبلغ ۲۰۳میلیارد ریال سود خالص را میان سهامداران خود تقسیم کرد. در این جلسه، حسین پناهیان به نمایندگی از گروه بهمن رییس مجمع، همچنین علیرضا خداکرمی به نمایندگی از سرمایه‌‌گذاری مدبر و محمدعلی احدزاده اصل به نمایندگی از سرمایه‌گذاری سپه ناظران مجمع بودند.

بیژن شقاقی، وکیل قانونی شرکت هم به عنوان دبیر مجمع حضور داشت. در ادامه بعد از قرائت گزارش هیات‌مدیره و استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌‌های مالی منتهی به پایان آذرماه سال‌جاری مورد تصویب حاضران جلسه قرار گرفت.

انتخابات هیات‌مدیره شرکت نیز در ادامه برگزار شد که نمایندگان حقوقی شرکت‌های گروه بهمن، سرمایه‌گذاری مدبر، گروه انرژی آریادانا، سرمایه‌گذاری سپه و در نهایت بانک مرکزی انتخاب شدند.

موضوع بعدی مجمع فوق‌العاده شرکت نیز تغییر دو بند اساسنامه بود که در نهایت تبصره‌های ماده چهارم و نهم از اساسنامه شرکت حذف شد.

متن تبصره ماده ۴ و تبصره یک ماده ۹ اساسنامه شرکت که با تصویب مجمع حذف شدند به شرح زیر است:

ماده ۴- تبصره: شرکت می‌تواند بیش از ۱۰درصد مجموع سرمایه و اندوخته خود را در یک شرکت دیگری سرمایه‌گذاری کند. در صورتی که بنا به تشخیص هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری از میزان مزبور تجاوز کند، هیات‌مدیره مکلف است ظرف یکسال نسبت به فروش مازاد یا حفظ آن با اخذ تایید از اولین مجمع عمومی عادی اقدام کند.»

ماده ۹- تبصره یک: «هیچ سهامداری نمی‌تواند مالک بیش از یک و نیم درصد از کل سهام شرکت باشد و در دفتر ثبت سهام شرکت غیر از مواردی که تاکنون ثبت شده نمی‌توان به نام هیچ سهامدار، بیش از یک و نیم درصد از سهام شرکت را ثبت کرد. با این حال در صورت وجود متقاضی خرید سهم بیش از میزان فوق، هیات‌مدیره می‌تواند نسبت به بررسی تقاضای کتبی وی و در صورت صلاحدید، به اعطای مجوز خرید بیش از سقف تعیین شده اقدام کند.» دستور بررسی افزایش سرمایه شرکت نیز به دلیل اخذ شدن مجوزهای لازم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار از دستور کار خارج و به زمان دیگری (احتمالا مجمع بعد از تعطیلات عید) موکول شد.