گروه بورس - شرکت پتروشیمی فن‌آوران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۶ را معادل ۱۶۷ریال تعدیل کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «شفن» پیش‌بینی درآمد هر سهم ۸۶ را مبلغ یک هزار و ۳۷۲ریال اعلام کرده بود که در آخرین اطلاعیه خود به بورس این رقم را به مبلغ یک هزار و ۵۳۹ریال افزایش داد.

با پیش‌بینی جدید، «شفن» در دوره ۱۱ماه توانسته است، مبلغ یک هزار و ۴۳۵ریال (معادل ۹۳درصد) از درآمد هر سهم پیش‌بینی شده را نسبت به بودجه پوشش دهد.

در دوره ۱۱ ماهه این شرکت از فروش محصولات خود مبلغ دو هزار و ۷/۵۸۵میلیارد ریال درآمد کسب کرد. از این رو ۹۱درصد از پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش خود را پوشش داد.

پتروشیمی فن‌آوران دلایل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم را تغییر نرخ فروش صادراتی متانول از ۴۰۰دلار به ازای هر تن به ۴۱۰دلار و اسید استیک از ۶۰۰دلار به ۶۵۰دلار به ازای هر تن، تغییر نرخ تسعیر ارز از ۹هزار و ۱۵۰ریال در محاسبات قبلی به ۹هزار و ۲۸۰ریال در محاسبات ۱۱ماهه و کاهش هزینه‌های جاری شامل حذف بودجه‌های جذب نشده در خرید قطعات یدکی و لوازم کارخانه‌، مواد شیمیایی و کاتالیست و کاهش خدمات دریافتی از سایر شرکت‌های گروه اعلام کرده است.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد معادل ۸۰درصد سود را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند.

این شرکت طرح تولید پروپیلن از طریق متانول را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک هزار و ۱۵۸میلیارد و ۶۱میلیون ریال در دست اجرا دارد. تاکنون مبلغ ده میلیارد و ۵۷۱میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام داده است.

این طرح مطابق اطلاعات شرکت معادل شش درصد پیشرفت کار داشته و در آبان‌ماه ۸۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

براساس اطلاعات دریافتی این شرکت، قرارداد اشتراک گاز طبیعی مقدار ۱۲۴هزار مترمکعب در ساعت را با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به مدت ۲۰سال از سال ۸۳ منعقد کرده است که این قرارداد متکی به پیمان فروش گاز طبیعی فی‌مابین شرکت ملی گاز ایران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.