گروه بورس - پیش‌بینی زیان آلومینیوم پارس برای سال مالی ۸۷ با ۵۸درصد کاهش مواجه شده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «فپارس» زیان هر سهم سال مالی ۸۷ را با ۸۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و ۳۲ ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد آلومینیوم پارس برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۰درصد افزایش و سود (زیان) عملیاتی مبلغ ۸۱۰۷۰میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.

شرکت دلایل این تغییرات را افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات، افزایش هزینه‌های تبدیل تولید و افزایش هزینه‌های مالی ناشی از افزایش خرید مواد اولیه مورد نیاز اعلام کرده است.

شرکت اعلام کرده است، پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۸۰میلیارد ریال به مبلغ ۵۲۰میلیارد ریال (معادل ۵۵۰درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را در دست بررسی دارد. شایان ذکر است شرکت در اطلاعات ارسالی قبلی اعلام کرده بود پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۸۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال (معادل ۱۵۰درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را در دست بررسی دارد.