گروه بورس- بانک اقتصاد نوین با ۴۸ ریال افزایش، پیش‌بینی درآمد هرسهم امسال را به طور خالص مبلغ ۳۵۰ ریال اعلام کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «ونوین» در ۲۵ بهمن‌ماه پیش‌بینی سود هرسهم را ۳۰۲ ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تغییر را عمدتا ناشی از افزایش سرمایه، تغییر در درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و هزینه سود علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌ها به دلیل تاسیس شعب در سال ۸۶ و تغییر طبقه‌بندی جدید تسهیلات و ذخیره‌گیری مطالبات با توجه به الزامات بانک مرکزی و تغییر در پیش‌بینی نتیجه معاملات ارزی به دلیل تغییر نرخ برابری ارز در سال ۸۶ عنوان کرده است.

مطابق مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط بانک‌های غیردولتی ۱۳ درصد تعیین شده است؛ به طوری که نرخ مذکور برای عقود مبادله‌ای و خرید دین قطعی بوده و نرخ سود تسهیلات اعطایی در مورد عقود مشارکتی حداقل بازدهی لازم برای انتخاب طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

براساس اطلاعات دریافتی، شرکت سیاست تقسیم سود را اعلام کرده است. شرکت در ۲۵ بهمن عنوان کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد، تقسیم مبلغ ۲۴۰ ریال به ازای هرسهم را به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

همچنین پیش‌بینی عملکرد بانک اقتصاد نوین برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی ۱۲۳ درصد افزایش، جمع درآمدها ۱۰۸ درصد افزایش، سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۱۱۷ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.