گروه بورس- «دتماد» اعلام کرده است، تولید و فروش سه نوع محصول متادون، اسپینال‌زد و اپیوم تینکچر را با توجه به مذاکرات انجام شده با وزارت بهداشت و ستاد در برنامه تولید و فروش سال ۸۷ دارد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت قبلا اعلام کرده بود که در سه ماه اول امسال موفق به تولید و فروش مواد اسپینال‌زد (داروی ضد سرطان) و تولید متادون شده است؛ از آنجا که فروش اسپینال‌زد به صورت بچ آزمایشگاهی بوده و تاثیر آن بر فروش کم‌اهمیت است شناسایی تاثیر آن بر فروش تا زمان عقد قرارداد قطعی به تعویق افتاده است و در صورت تحقق فروش به طور قابل ملاحظه، تاثیر آن بر پیش‌بینی به بازار منعکس خواهد شد.

تولید مواد اولیه داروپخش درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ۸۷ را با ۶۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۲۲۴ ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «دتماد» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۳ درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۳درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را عمدتا افزایش نرخ مواد نارکوتیک و سیپرو، افزایش هزینه‌های سالانه و انجام خریدهای نقدی اعلام کرده است.