گروه بورس - شرکت مارگارین در سال جاری افزایش سرمایه به میزان 200درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دست اجرا دارد.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، سرمایه این شرکت در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد ریال است.

«غمارگ» با سرمایه مزبور پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به پایان آذرماه 87 خود را مبلغ 718 ریال اعلام کرده است.این شرکت همچنین فروش سال‌مالی یادشده را برابر رقم یک هزار و 845 میلیارد و 345 میلیون ریال در نظر گرفته است.
پیش‌بینی عملکرد «غمارگ» برای سال‌مالی منتهی به پایان آذرماه ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۲۰درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۸ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۵ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییر را افزایش نرخ و مقدار و ترکیب فروش محصولات افزایش هزینه تبلیغات، عدم‌احتساب ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول و کاهش سود سپرده‌های بانکی عنوان کرده است.
هیات‌مدیره مارگارین در نظر دارد، مبلغ 36 میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ 300 ریال) از سود سال‌مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت اعلام کرده است که با توجه به تاثیر تصمیمات دولت در کنترل قیمت محصولات تولیدی شرکت، طی سال مالی ۸۶ کالاهای یارانه‌ای را به صورت تعادلی و کوپنی به فروش رسانیده است، ولی از پایان سال مالی ۸۶ روش فروش این گونه محصولات توسط دولت به صورت روش ترکیبی تغییر یافته است.
مطابق اطلاعات دریافتی، حدود 40 درصد از فروش شرکت به صورت یارانه‌ای بوده و با توجه به اینکه نرخ محصولات یارانه ای توسط دولت مشخص می‌شود و تا تاریخ تنظیم بودجه، نرخ‌های جدید اعلام نشده است؛ از این رو شرکت پیش‌بینی سال 87 را بر اساس قیمت‌های سال قبل تهیه کرده است.