ایران‌بورس- شرکت‌های تامین سرمایه می‌توانند با خرید سهام شرکت‌های تابلو چهارم هم خود سود ببرند و هم شرایط بهبود وضعیت شرکت‌های تابلو چهارمی ‌و احیای آنها را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی‌شرکت بورس، اکبر زرگانی‌نژاد، سخنگوی کانون کارگزاران ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت‌های تامین سرمایه از پتانسیل لازم برای خرید سهام شرکت‌های تابلو چهارمی‌ برخوردار بوده و می‌توانند با خرید سهام این شرکت‌ها نه تنها به بهبود وضعیت تابلو چهارمی‌ها کمک کنند بلکه بستر لازم را برای بهره‌برداری و کسب سود لازم از این رهگذر نصیب خود کنند. وی تاکید کرد: بازار سرمایه ما نیازمند ایجاد بستر مناسب برای دعوت از سهامداران است و در صورتی که شرایط و بستر مناسب برای بازار فراهم شود می‌توان امیدوار بود که نه تنها با رشد قیمت سهام شرکت‌های بورسی رو‌به‌رو شود بلکه بتوان شرکت‌های تابلو چهارمی ‌را نیز احیا کرد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری امین سهم با اشاره به اینکه در صورتی که بتوان جریان استقبال سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه را تقویت کرد برای شرکت‌های تابلو چهارمی‌ نیز مشتریان خوبی پیدا می‌شود، اظهار داشت: با خرید سهام شرکت‌های تابلو چهارمی‌ توسط کارآفرینان روند کاری این شرکت‌ها نیز رشد خواهد کرد و موسسات تامین سرمایه می‌توانند در این زمینه قدم‌های مثبتی بردارند.

وی ادامه داد: برای توسعه بورس تهران راه‌های مختلفی وجود دارد فقط کافی است به بازار سرمایه در ماهیت خودش توجه شده و به این ترتیب با هدایت بازار انگیزه قوی برای حرکت منابع مالی به سمت بازار سرمایه ایجاد شود.

سخنگوی کانون کارگزاران پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های تابلو چهارمی‌زمانی جزو شرکت‌های خوب بازار سرمایه بودند، در صورتی که بخواهیم به احیای مجدد تابلو چهارمی‌ها بپردازیم باید تمام شرایطی که موجب افول صنعت نساجی و لوازم خانگی شد را بررسی و شناسایی کنیم.