گروه بورس- شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام تا پایان دوره ۶ماهه منتهی به آذرماه برای هر سهم خود مبلغ ۱۴۴ریال زیان محقق کرده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «قجام» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به خرداد‌ماه ۸۷ را با ۲۶میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۰۸ ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد قند تربت جام برای سال مالی منتهی به خرداد ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۱درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۳۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۳درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۷۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در ۲۱آذرماه ۸۶ مبلغ ۱۰۴ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییر در جزییات را کاهش درآمد فروش بابت کاهش پنج‌هزار تن تصفیه شکر خام و کاهش تولید و فروش تفاله خشک، کاهش هزینه‌های مالی ناشی از عدم اخذ تسهیلات بانکی و افزایش خالص درآمد(هزینه)‌های متفرقه اعلام کرده است.

خالص درآمد(هزینه‌‌)‌های متفرقه برآوردی برای سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۱۳۳میلیون ریال (مبلغ ۴۴ریال به ازای هر سهم و معادل ۴۰درصد از کل سود خالص) شامل درآمد حاصل از عملیات کشاورزی سود سپرده‌های بانکی و هزینه‌های عملیات کشاورزی است.

مطابق بند ۵ گزارش حسابرس نسبت به صورت‌های مالی سالانه ۸۶، موجودی شکر به مقدار حدود ۷۵۰۰ تن در پایان دوره به قیمت تمام‌شده به قرار کیلویی ۴۳۳۶ریال در صورت‌های مالی منظور شده است که تفاوت آن با نرخ بازار به قرار کیلویی ۴۲۴۰ریال معادل مبلغ ۷۱۸میلیون ریال برآورد می‌شود که ذخیره‌ای از این بابت در حساب‌ها منظور نشده است.