گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات سال مالی ۸۷ تولید فیبر ایران با ۱۱۸درصد کاهش پیش‌بینی شده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «چفیبر» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ۸۷ را با ۱۵میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۸۴ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد تولید فیبر ایران برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۲درصد افزایش و سود عملیاتی ۸درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را افزایش در مقدار فروش و نرخ فروش، افزایش بهای مواد اولیه، دستمزد و سربار و افزایش هزینه‌های مالی به دلیل افزایش تسهیلات و جرایم دیرکرد پرداخت اقساط اعلام کرده است.

«چفیبر» اعلام کرده است پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۸۷ مبلغ ۴۰۰میلیون ریال (معادل ۱۴درصد از کل سود خالص ۸۷ و مبلغ ۲۶ریال برای هر سهم) عمدتا شامل مبلغ ۳۶۰میلیون ریال سود حاصل از سپرده‌های بانکی است.

شرکت اعلام کرده طرح ۱۰ساله بهره‌برداری از جنگل‌های رشته رود را با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ چهار میلیارد ریال، هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۲۲۹۹میلیون ریال و ۶۰درصد پیشرفت کار و راه‌اندازی خط دوم (ماشین‌آلات) با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۵میلیارد ریال، هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۹۸۰۵میلیون ریال با ۹۶درصد پیشرفت کار و راه‌اندازی خط دوم فیبر (احداث ساختمان) با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال، هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۰میلیارد و ۵۷۸میلیون ریال و صد در صد پیشرفت کار در دست اجرا دارد.