گروه بورس- معادن منگنز ایران تصمیم دارد مبلغ ۵۵۰۰میلیون ریال را به عنوان اندوخته طرح و توسعه به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «کمنگنز» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ۸۷ را با ۲۵میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۷۲۷ریال پیش‌بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد «کمنگنز» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۴۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۶درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییر را افزایش ۲۵درصد مقدار فروش و ۲۰درصد در نرخ فروش اعلام کرده است.

پیش‌‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال مالی ۸۶ مبلغ ۵میلیارد و ۶۲۶میلیون ریال (مبلغ ۲۲۲ریال به ازای هر سهم) عمدتا شامل سود سپرده بانکی و درآمد حاصل از فروش ساختمان اداری شرکت بوده و پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه برای سال مالی ۸۷ مبلغ ۲۹۵۰میلیون ریال (مبلغ ۱۱۶ریال به ازای هر سهم) عمدتا شامل سود سپرده بانکی است.

هیات‌مدیره معادن منگنز ایران تصمیم دارد مبلغ ۱۰۴۰ ریال را به ازای هر سهم جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. معادن منگنز ایران اعلام کرده است که طرح توسعه چاه شماره دو تراز ۲۹۰متری را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را در دست اجرا دارد. شرکت در این زمینه ۱۲ میلیارد و ۵۸۸میلیون ریال هزینه کرده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود این طرح در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری برسد.